El Consell col·labora amb l’Ajuntament de Castelló per facilitar la participació en polítiques europees i formar joves
El Consell ha aprovat prorrogar el conveni entre la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea (FCVRE) i l’Ajuntament de Castelló per defensar i promoure els interessos dels diferents municipis de la Comunitat Valenciana en l’àmbit europeu i facilitar la participació en polítiques europees i formar a joves d’aquesta ciutat.
L’Ajuntament de Castelló contribuirà econòmicament per a la consecució d’aquest conveni amb la FCVRE mitjançant l’aportació de 20.000 euros.
Ambdues parts poden organitzar de manera conjunta seminaris i activitats de formació i informació relativa a aspectes sobre les polítiques, programes i institucions de la Unió Europea que siguin d’interès per a ambdues entitats.
Així mateix, col·laboraran activament en matèria de formació professional, impulsant l’aprenentatge del personal d’ambdues entitats per a una gestió dels interessos comuns.
Per part de la FCVRE es durà a terme un seguiment exhaustiu de les iniciatives, polítiques i convocatòries de projectes de la Unió Europea i s’actuarà d’enllaç amb les institucions comunitàries per a la representació, defensa i difusió dels diferents interessos socials de la ciutat de Castelló de la Plana.
També es fomentarà l’organització de visites a institucions comunitàries i trobades amb funcionaris / es de les mateixes.
A més, la FCVRE impulsarà la vinculació entre els col·lectius socials i econòmics valencians i els de les diferents regions i entitats locals que componen la Unió Europea, amb l’objectiu d’establir relacions estratègiques per als temes d’interès.
També informarà sobre la celebració de reunions i esdeveniments relacionats amb els sectors que afectin les diferents administracions i societat civil en general de la ciutat de Castelló i organitzats per les institucions de la Unió Europea, els seus organismes consultius i associacions europees diverses.
De la mateixa manera, donarà suport a l’Ajuntament de Castelló en les exhibicions de les diferents exposicions i iniciatives que el consistori vulgui promoure a Brussel·les i que siguin d’interès general i acollirà al o la titular d’una beca que convocarà l’Ajuntament per al desenvolupament de les activitats formatives que es determinin.
La Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea té per objecte potenciar la participació de tots els sectors amb presència a la Comunitat Valenciana en les polítiques desenvolupades per la Unió Europea i impulsar el coneixement de les mateixes.
Informació: Generalitat Valenciana. Foto: Ajuntament de Castelló