Política

La Generalitat posa en marxa la nova plataforma electrònica per gestionar la preinscripció universitària el curs 2022-2023

La Generalitat ha posat en marxa una nova plataforma electrònica per fer des d’un únic lloc totes les gestions relacionades amb la preinscripció universitària el proper curs 2022-2023.

La nova plataforma (www.preinscripcion.gva.es), on ja s’han registrat 48.992 sol·licituds d’admissió de l’alumnat, ha estat posada en marxa aquest curs per a la tramitació electrònica universal de la preinscripció per les universitats públiques valencianes i la Conselleria d’innovació, universitats, ciència i societat digital, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.

Des que es va obrir el termini, el 20 de juny passat, les universitats han tramitat electrònicament un total de 48.992 sol·licituds d’admissió a places el primer curs dels estudis de grau. Un cop acabat el termini i publicats els resultats, lalumnat pot accedir a la plataforma per consultar el grau que li ha estat adjudicat o on ha quedat en llista despera. A més, el sistema envia automàticament les notificacions per SMS per conèixer el resultat de la preinscripció.

El director general de TIC, José Manuel García Duarte, ha destacat que “la nova plataforma facilita la relació telemàtica de l’alumnat amb les universitats durant tot el procés de la preinscripció, que es realitza electrònicament íntegrament, emprant sistemes basats en tecnologies actuals que proporcionen el grau necessari daccessibilitat, seguretat i millora en lexperiència de navegació”.

«Totes les gestions», ha continuat, «es fan des d’un mateix lloc i, durant la presentació de la sol·licitud, el sistema actua com a assistent guiant l’alumnat per diversos passos, de manera que sigui més senzill completar la sol·licitud».

A més, segons García Duarte, “la plataforma facilita el treball de gestió de les sol·licituds a les universitats, ja que assegura que es realitzin amb èxit tots els processos d‟interoperabilitat que permeten l‟intercanvi d‟informació i documentació entre les universitats valencianes i la Generalitat. Això redunda a la ciutadania, que es beneficia de la reducció dels temps d’espera, en agilitzar els processos administratius”.

La plataforma, a més, integra tot tipus de procediments relacionats amb la preinscripció, començant per l’obtenció de la clau d’accés a la plataforma i l’alta de l’alumnat sol·licitant i continuant per la selecció de la convocatòria, l’emplenament i la confirmació de la sol·licitud de preinscripció i gestió integrada dels processos d’esmena.

Així mateix, permet a l’alumnat gestionar altres qüestions, en funció de l’estat de la sol·licitud i les diferents fases del procés d’admissió, com ara la consulta dels resultats de la preinscripció, la presentació de reclamacions als resultats de l’adjudicació de places i la presentació de sol·licituds per a determinades quotes en un termini posterior a l’adjudicació de places.

Aquesta és una de les accions incloses al Pla Estratègic de Transformació Digital de l’Administració de la Generalitat (GEN Digital 2025), dins de l’eix per a ‘Govern Intel·ligent’ que persegueix agilitzar els processos comuns a totes les universitats valencianes millorant la resposta als ciutadans

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint