Justícia adjudica les obres de la nova seu judicial d’Alzira per 19,85 milions d’euros
La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública ha adjudicat les obres dels nous jutjats d’Alzira a la unió temporal d’empreses (UTE) Vies i Construccions SA-CHM Obres i Infraestructures SA per un import aproximat de 19,85 milions d’euros i un termini dexecució de 20 mesos.
La nova seu judicial de la capital de la Ribera Alta serà un edifici de 10.000 metres quadrats que s’aixecarà a una parcel·la de 4.800 metres quadrats cedida per l’Ajuntament i ubicada al final de l’avinguda Luis Súñer. La previsió és que les obres durin al voltant de 24 mesos.
La nova seu judicial comptarà amb cinc plantes i un soterrani amb capacitat per a 69 places daparcament per al personal i 56 de rotació per a la ciutadania. Podrà allotjar més de 900 persones diàriament, prop de 200 professionals i 700 usuàries.
Comptarà amb 41 sales per a diferents usos i 49 despatxos; totes les dependències comptaran amb llum natural –no passa a l’actual edifici– i l’edifici estarà dotat amb els sistemes de seguretat i confort tèrmic més moderns, a més que serà completament sostenible.
A la planta baixa hi haurà el Registre Civil i la sala de casaments. També s’hi ubicaran les sales de vistes amb zones separades per a detinguts i víctimes, el jutjat de guàrdia –amb accés independent– i els espais per a advocats/des i procuradors.
A la resta de l’edifici s’hi ubicaran els set jutjats ja existents i s’ha reservat espai per a altres nous òrgans judicials. També hi haurà espai per a la Fiscalia, l’Oficina d’Assistència a les Víctimes, l’Institut de Medicina Legal, la Unitat de Valoració Forense amb cambra Gesell i la Unitat de Valoració Integral Forense.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana