El Consell destina 8,1 milions d’euros de fons europeus a millorar l’eficiència d’edificis a les cinc universitats públiques valencianes

El Ple del Consell ha autoritzat la subscripció de cinc convenis de col·laboració entre la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i les cinc universitats públiques valencianes per a la concessió directa de transferències per executar actuacions, intervencions i assistències tècniques per un total de 8,1 milions d’euros

Aquest finançament s´emmarca dins del programa d´Impuls a la Rehabilitació d´Edificis Públics (PIREP), finançat amb fons europeus Next Generation.

Concretament, la Universitat d’Alacant (UA) rebrà una assignació de 2,46 milions d’euros; la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat de València (UV) rebran dos milions d’euros cadascuna; per part seva, un milió d’euros serà per a la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) i 770.000 euros per a la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH).

Les actuacions que desenvoluparan les universitats públiques estan destinades a millorar l’eficiència energètica, l’eficiència ambiental, l’accessibilitat, l’habitabilitat i/o la conservació dels edificis destinats a serveis públics universitaris.

Projectes per universitats

L’actuació prevista a la UA preveu la substitució de la maquinària de climatització i de lluminàries fluorescents per LED amb control i regulació a l’Escola Politècnica Superior IV, edifici 39.

Per la seva banda, les actuacions que es desenvoluparan a la UV inclouen la millora de la qualificació i eficiència energètica del bloc F del campus de Burjassot, la rehabilitació de l’antic Col·legi Major Lluís Vives i la tramitació i obtenció de la llicència ambiental, de obertura i millora de l’eficiència energètica dels aularis I i VI del campus de Blasco Ibáñez.

Quant a l’actuació prevista a la UPV, consisteix en la millora de l’eficiència energètica de l’edifici rectorat (2E-3A) situat al Campus de Vera.

Així mateix, l’UJI destinarà els fons a la rehabilitació energètica dels mòduls JC1 i JC2 de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

Finalment, les actuacions previstes per la UMH inclouen la millora de l‟eficiència dels edificis Noria 2, la biblioteca i el saló d‟actes.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: