El Consell aprova un conveni entre Labora i la UV per fomentar les vocacions en professions tecnològiques entre les dones joves
El Ple del Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre Labora i la Universitat de València (UV) per al foment de les vocacions STEM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) entre dones joves de la Comunitat Valenciana.
El conveni, dotat amb 50.000 euros, entrarà en vigor en el moment de la signatura i s’estendrà fins al 31 de desembre de 2023.
Aquest conveni amb la Universitat de València s’emmarca dins les accions de desenvolupament del Pla de transversalitat de gènere de Labora, a fi d’incidir en la millora de la qualitat de l’ocupació de les dones, fomentant l’elecció de professions relacionades amb la ciència i la tecnologia per a la col·laboració en el projecte Girls4STEM.
L’acord permetrà la col·laboració entre la Universitat de València i Labora per dur a terme accions de divulgació de les disciplines STEM entre l’alumnat de centres públics de secundària, batxillerat i cicles formatius.
També es faran diverses accions de difusió d’aquestes disciplines adreçades fonamentalment a les joves. Al costat de les anteriors s’inclouen accions de formació per al personal de Labora, a fi de poder millorar l’orientació laboral adreçada a aquestes àrees.
Aquest projecte incideix, a més, en el coneixement de referents femenins en aquest tipus de professions, de manera que es pugui produir un augment del percentatge de dones que cursen estudis en aquestes branques del coneixement i, posteriorment, també es pugui incrementar el percentatge dones en professions en aquestes àrees dactivitat.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana