Soler ‘La política europea comporta retre comptes i això cal aprofitar-lo per fer millor les coses “
Informació i Foto: http://www.gva.es
El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha destacat que “la política europea comporta retre comptes i això cal aprofitar-lo per fer millor les coses, no com abans, que es fugia d’Europa per evitar controls”.
“A diferència de governs anteriors als quals els costava ser transparents i donar explicacions davant d’Europa, a aquest Consell li importa Europa i la Generalitat aposta pels fons europeus, que estan permetent dur a terme importants projectes que contribueixen al desenvolupament i creixement d’aquesta comunitat “, ha destacat el conseller.
Soler ha fet aquestes declaracions a Alacant en el marc de la jornada de debat amb la ciutadania ‘El futur d’Europa i de la política de cohesió de la Unió Europea’, en què ha participat en una taula rodona sobre el futur d’Europa.
En aquest debat, el conseller ha estat acompanyat per Vicent Garcés, president de la Fundació Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de la Mediterrània i ex-diputat; Miguel Ángel Rodríguez, coordinador autonòmic de Creu Roja; i Ana María García, secretària de Formació, Ocupació i Atur de Comissions Obreres del País Valencià.
118.600.000 de les Edusi que han beneficiat a quinze municipis
Vicent Soler ha destacat el canvi en la gestió de la Generalitat, que ara aposta per captar més recursos de la Unió Europea. En aquest sentit, Soler ha posat com a exemple les dues convocatòries de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (Edusi), que estan permetent destinar fons europeus a municipis de la Comunitat Valenciana als quals abans no arribava aquest finançament.
“Entre la primera i la segona convocatòria de les Edusi, la Comunitat Valenciana ha disposat de 118,6 milions d’euros que han beneficiat un total de quinze municipis de la Comunitat Valenciana”, ha destacat Soler.
Europa necessita ser repensada
Durant la seva participació en aquest debat, el conseller ha destacat que “l’Europa occidental a la qual pertanyem és tot un referent en el món de convivència i diàleg, i hem de seguir sent-ho. Europa necessita ser repensada i s’ha de sentir la veu dels valencians i les valencianes en aquest debat, en el qual la participació ciutadana ha de ser un aspecte bàsic i fonamental “.
“A partir de la crisi econòmica, hi ha hagut una degradació de les polítiques de lideratge social que conculca els valors fundacionals d’Europa. En moment així, la cohesió social, que és un ingredient bàsic per al creixement sostenible de les economies, es fa més necessària si és possible “, ha conclòs Soler.
Les noves tecnologies i l’impacte del canvi climàtic marquen el futur
En aquesta jornada ha participat també el director general de Finançament i Fons Europeus, Andreu Iranzo, qui durant la seva intervenció ha recordat el Llibre Blanc sobre el futur d’Europa presentat per la Comissió Europea aquest mateix any, “en què es recullen alguns dels problemes davant els quals ens enfrontem “.
“Entre ells es destaca l’impacte de les noves tecnologies i l’automatització en el mercat de treball i la indústria, així com la necessitat d’introduir solucions mediambientals innovadores en el mercat nacional i estranger. A més s’inclou el problema de la migració”, ha assenyalat el director general.