La UA ofereix un programa d’exercici físic saludable adreçat a persones de més de 55 anys
Des del Servei dEsports de la Universitat dAlacant, en coordinació amb el Secretariat dUniversitat Saludable, sha creat un programa dexercici físic específic dirigit a persones de lestudiantat, PAS i PDI que tinguin més 55 anys. Amb exclusivitat i de forma gratuïta, aquesta nova oferta d’activitat física es realitza en grups reduïts gestionats per un entrenador especialitzat, que s’encarrega de programar i adaptar l’activitat a les necessitats dels inscrits durant dues sessions per setmana.
En concret, els diferents grups practiquen exercicis variats adaptats que se solen compondre d’un escalfament, on s’hi inclouen un gran nombre d’exercicis de moviment articular; un condicionament muscular, a través d’exercicis adaptats que busquen optimitzar la força muscular, i un exercici aeròbic, a través de caminades i exercicis d’estabilització durant aquesta.
Segons expliquen des del Servei dʼEsports, aquest programa neix amb lʼobjectiu de disminuir els efectes de lʼenvelliment, tant biològics (sensorial, cardiovascular, respiratori, composició corporal, funcions cerebrals…) com psicològics i socials. «L’exercici físic és molt important per a la vida de les persones ja que aporta una millora del benestar i la felicitat», explica el director del Secretariat d’Esports, Roberto Cejuela, i afegeix que «busquem promoure i fomentar un estil de vida saludable, mitjançant l’activitat física basada en evidència científica, ja que gràcies a una dosi correcta d’aquesta podem obtenir un gran nombre de beneficis com un menor risc cardiovascular, menor risc de mort sobtada, disminució de la sarcopènia, disminució de l’osteoporosi , millora de la memòria i menor risc de malalties neurocognitives i reducció de la depressió, entre d’altres», matisa
L’activitat és gratuïta i té inscripció oberta a la pàgina web del Servei d’Esports, o al correu electrònic promocio.esportiva@ua.es.
Informació i Foto: Universitat Alacant