La Generalitat certifica la formació per a més de 550 persones en matèria de prevenció d’incendis forestals
El director de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta les Emergències, José María Ángel, ha inaugurat juntament amb el secretari autonòmic de Medi Ambient, Fran Quesada, la primera edició del curs ‘Unitats de Vigilància i Observatoris forestals’ dirigit a 25 treballadors i treballadores de Prevenció i Vigilància de Incendi Forestals.
L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, a través de l’Ivaspe, en col·laboració amb la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i Vaersa, ha posat en marxa la formació específica en prevenció d’incendis forestals de la qual es beneficiaran 566 persones de les tres províncies.
En el primer d’aquests cursos, el director de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha assenyalat que «gràcies a aquests cursos, es va poder certificar i homologar la formació que aquests col·lectius venien rebent sense rebre cap certificat en una matèria tan sensible «.
Àngel ha volgut destacar la «col·laboració entre la Conselleria de Medi Ambient i Vaersa per organitzar uns cursos dels quals es beneficiaran unitats de vigilància, observatoris forestals, centrals de comunicacions, coordinadors, encarregats i tècnics».
El primer dels cursos, que ha començat aquest dilluns, està destinat a les Unitats de vigilància i observatoris forestals i està compost per vuit mòduls, en els quals es busca una formació integral que aborda aspectes com el coneixement de la legislació relativa a incendis a nivell europeu, nacional i autonòmica, vigilància contra els incendis, comportament del foc i formació bàsica en primers auxilis. El curs té una càrrega lectiva de 28 hores de formació.
La resta de cursos previstos són els dirigits a les centrals de comunicacions, coordinadors i encarregats d’unitats de prevenció d’incendis forestals i tècnics de prevenció, en tots aquests casos, es van a desenvolupar en cursos de 35 hores.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana