Política

La Diputació de Castelló enriqueix el coneixement històric de l’Alt Palància amb la publicació de la Carta Pobla de Viver

La Diputació de Castelló enriqueix el coneixement històric de l’Alt Palància amb la publicació de la Carta Pobla de Viver. El vicepresident primer i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha participat aquest matí en la presentació del llibre que ha editat el Govern Provincial per recuperar no només el document, sinó el context històric d’aquesta fita per al municipi. L’obra està escrita per Fernando Agustín Bonaga i Saturnino Díaz Benages, tots dos han participat al costat del vicepresident Sales i l’alcalde de Viver, Vicente Martín, a la presentació que ha tingut lloc a l’Ajuntament de Viver.

Tal com ha explicat Sales, “avui presentem un llibre molt important per Viver, perquè un poble que coneix el seu passat és un poble que treballa per guanyar-li el futur. Tenim davant nostre un complet estudi que s’atura amb atenció en l’anàlisi d’una fase de la nostra història sense la qual és impossible comprendre l’evolució posterior de Viver, i el seu paper en la comarca de l’Alt Palància. És un orgull poder incorporar aquest estudi al catàleg del Servei de Publicacions de la Diputació “.

La Carta Pobla de Viver data de 1367, signada per don Juan Alfonso, senyor de les baronies de Xèrica i Chelva.

Un rigorós estudi històric a disposició del municipi

La publicació d’aquest treball per part de la Diputació de Castelló es correspon amb l’objectiu del Govern Provincial de divulgar, recuperar i posar en valor el patrimoni dels municipis.

Així, la primera part del llibre dissecciona el context en què se situa el document, des dels seus antecedents històrics a les circumstàncies concretes del Senyor de Xèrica, passant per altres cartes pobles atorgades a l’entorn de Viver, i completant-se amb una cronologia de la població als segles XIII i XIV.

A la segona part, s’introdueix el text traduït i s’estudien minuciosament les seves conseqüències pràctiques, amb aspectes com les llibertats atorgades als pobladors, el lliurament de terres, les concessions polítiques i les obligacions dels veïns en favor del seu senyor. El llibre es tanca amb la publicació facsímil del document original.

 

 

 

Informació i Foto: Diputació de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint