La Conselleria de Justícia inicia les obres d’habilitació de la nova seu judicial de Mislata
Informació i Foto: http://www.gva.es
La conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques ha iniciat les obres de rehabilitació de la seu judicial de Mislata, ubicats en una planta baixa entre la plaça d’Espanya i carrer Ernesto Che Guevara. Les obres, amb una inversió de 713.555 euros IVA inclòs, està previst que finalitzin en un termini de 6 mesos.
Les obres consisteixen en l’habilitació del baix de 1.380 metres quadrats on s’ubicaran 4 jutjats de primera instància i instrucció, arxiu, Registre Civil, dues sales de vistes, nous despatxos per a jutges i fiscals, clínica medicoforense, calabossos i quatre sales multiusos . A més, s’ubicaran estades de protecció de la privacitat per a les víctimes del delicte.
Així mateix, la nova seu judicial està distribuïda de manera que permetrà la implantació de la Nova Oficina Judicial.
Les obres solucionaran una reivindicació històrica dels operadors jurídics de Mislata i dels veïns d’aquesta localitat de la comarca de l’Horta. La nova seu judicial de Mislata és un dels grans compromisos de la Conselleria en aquesta legislatura, ja que els jutjats estaven en condicions deficients per a jutges, lletrats, funcionaris i fiscal.
D’altra banda, la Generalitat abonarà per l’ús d’aquestes instal·lacions un lloguer de 40.000 euros anuals, IVA inclòs. Això suposa un estalvi de 51.000 euros ja que per les anteriors dependències necessàries per a l’activitat judicial, la Generalitat, abonava 91.000 euros anuals.