Herick Campos subratlla que els Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació “ajuden a oferir una visió integral del territori”
El director general de Turisme, Herick Campos, ha visitat aquest dijous el municipi de Guardamar del Segura per conèixer les principals actuacions impulsades pel Pla de Sostenibilitat Turística a Destinació (PSTD).
En aquest context, Campos ha manifestat que “la comarca del Baix Segura compta amb dos Plans de Sostenibilitat a Destinació aprovats: el de Guardamar del Segura i el de Torrevella, dotats conjuntament amb més de 5,4 milions d’euros”.
En aquest sentit, el director general ha subratllat el treball col·lectiu entre els diferents organismes que impulsen aquests plans, que són el Ministeri, la Generalitat i les entitats locals, que a través dels fons europeus Next Generation permeten, com és el cas de Guardamar del Segura, “concebre el territori atractiu des del punt de vista turístic, on es generen sinergies entre el sol i la platja amb la resta d’atributs, com el cultural, natural o gastronòmic”.
Per a Herick Campos, els Plans de Sostenibilitat “ajuden a oferir una visió integral del territori”, a més de ratificar “una aposta pel turisme sostenible i que posa en valor els diferents recursos d’una destinació”.
En concret, Campos, acompanyat per l’alcalde de la localitat, José Luís Saez, s’ha traslladat al jaciment Rábita Califal i al Molino de San Antonio. Pel que fa a aquest últim, Saez ha indicat que “es pretén fer una remodelació integral de l´espai, on sigui un punt de trobada”.
Així mateix, l’alcalde de Guardamar del Segura ha apuntat que “és un projecte que volem ampliar i exportar a altres municipis de la comarca que també tenen infraestructures semblants a les de Guardamar, generant així rutes mediambientals que permetran recuperar la revitalització del riu Segura”.
La inversió total de la remodelació del Molí de Sant Antoni, una de les actuacions incloses al Pla de Sostenibilitat Turística a Destinació de Guardamar del Segura, ascendeix a més de 644.000 euros, i inclou una primera fase de rehabilitació del Molí i una segona de museografia del seu interior.
En concret, el PSTD de Guardamar del Segura, amb una assignació de 2,4 milions d’euros, té com a objecte dinamitzar la destinació i complementar el seu model turístic de sol i platja tradicional, mitjançant els seus actius patrimonials (jaciments a dunes, castell i Molí) i el turisme actiu. A més de convertir Guardamar del Segura en una destinació turística intel·ligent i sostenible, optimitzant el seu model de gestió.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana