Ximo Puig exalça la tasca dels centres Cevex que “connecten” els valencians que viuen a l’exterior “amb la seua cultura i amb la seua terra”

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha rebut aquest dijous, al Palau de la Generalitat, els representants de les cases regionals dels centres valencians a l’exterior (Cevex), que com cada any visiten València amb motiu de la celebració de les Falles.

En les seues paraules de benvinguda, Ximo Puig ha exalçat “l’esperit valencià” que uneix els valencians que es troben fora i ha assegurat la Generalitat treballa a l’Estratègia Valenciana de Retorn, dissenyada amb la col·laboració dels Cevex, perquè els emigrats que vulguin puguin tornar.

El president també ha destacat que la Comunitat Valenciana és una “terra d´acollida, progrés i benestar” i la celebració aquest any de les Falles i La Magdalena és un “motiu de retrobament” i “l´expressió d´un gran poble que està més enllà de les fronteres de la Comunitat Valenciana”.

Així mateix, el cap del Consell ha afirmat que les iniciatives que impulsen els centres Cevex connecten amb la Comunitat Valenciana i “és important mantenir-les vives”. Així, ha recordat algunes que “ens mantenen a prop” com les Marres de Mar del Plata i Buenos Aires, les paelles del Casal Valencià de Xile o les gales de la Casa Regional Valenciana de París, que ha complert 75 anys.

A més, ha indicat que l’Estatut d’Autonomia reconeix el treball d’aquests centres la tasca dels quals “és vital” per als 157.000 valencians els que viuen a l’estranger.

Durant la recepció, el president de la Generalitat ha agraït la feina dels membres de les 19 cases d’Amèrica, les 8 seus d’Europa, la casa del Japó i les 14 cases situades a Espanya i ha destacat que són “ambaixades de la cultura valenciana i un fil dels valencians amb la seua terra”.

Fins al Palau de la Generalitat s’han desplaçat representants del Centre Valencià de Mendoza (Argentina), Casal valencià de Xile, Centre valencià de Florida, Casa Valenciana a Washington, Casa Regional Valenciana de París (França), Centre Valencià de l’Exterior Gran Sud de Montpeller (França), Casa de València a Saragossa, Casa de València a Gavà, Casa de la Comunitat Valenciana a Navarra, Associació Cultural Valenciana de Sant Antoni de Portmany-Eivissa, Falla “El Toro” de Calvià (Illes Balears), Casa de València a La Rioja, Colònia Forcallano-Catalana, Casa de València a Cantàbria i Casa regional valenciana Verge dels Desemparats.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: