El sector tèxtil de la Comunitat serà el primer en implementar l’eina de diagnòstic estratègic “MASDE” dissenyada pel Ivace
El conseller d’Economia Sostenible, sectors productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i la directora general de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresària (IVACE), Júlia Company, han assistit a Ontinyent a la presentació de l’eina Masde (Mecanisme d’Anàlisi Sectorial Empresarial ) dissenyada pel Ivace per fomentar la planificació estratègica a les empreses.
Aquesta eina, pionera a nivell internacional, sorgeix de la necessitat d’impulsar la reflexió estratègica en el si de les empreses i de contrastar-la en un context de cooperació amb els agents rellevants de el sector com són la seva clúster i institut tecnològic.
En aquesta línia, el Ivace ha signat un conveni de col·laboració amb l’Associació d’Empresaris Tèxtils de la Comunitat Valenciana (Ateval) per a la implementació de les dues primeres fases d’aquest mecanisme (qüestionari digital per a les empreses i tallers formatius) en un total de 60 les empreses seleccionades.
Per al conseller d’Economia Sostenible, el mercat econòmic actual està obligant a les empreses “a passar del que operatiu a l’estratègic”. “La presa decisions de manera àgil i encertada -ha afegit- s’ha convertit en una realitat necessària i per fer-ho bé és important que les empreses comptin amb una bona planificació estratègica”.
Per la seva banda, el president de l’Associació d’Empresaris tèxtils de la Comunitat, Pepe Serna, ha titllat el projecte de “il·lusionant per al sector, que permetrà a les empreses iniciar un projecte d’adaptació i de millora que els permetrà ser més competitives i afrontar tots els reptes que es presenten en el futur immediat “.
Durant la seva intervenció, Climent ha anunciat que el proper any el Ivace s’estendrà l’eina Masde a altres 10 sectors estratègics de la Comunitat “per seguir treballant en la nostra defensa i voluntat de tenir un teixit indústria forta, innovador i sostenible”.
Servei d’assessorament
Masde funciona amb la coordinació i cooperació de 4 actors: l’empresa, el clúster de el sector, el centre tecnològic i el Ivace.
La primera fase consisteix en una complet qüestionari en línia adreçat a les empreses que permetrà analitzar de manera detallada la situació de sis àrees estratègiques per a les organitzacions com són el talent i el capital humà, mercats, sistemes de producció i innovació, estratègia digital, anàlisi financer i model de negoci.
L’informe resultant d’aquest qüestionari és visat, assessorat i (si cal) completat pel clúster de el sector (visió empresarial), el centre tecnològic (visió tècnica) i finalment pels tècnics de l’Ivace.
“Aquest informe ha assenyalat Climent- permetrà a la patronal i als l’institut tecnològic disposar d’un major detall de la situació de el sector, per a les empreses serà la millor targeta de presentació que els faciliti l’obtenció de recursos financers i per a l’Administració el punt de partida per definir futures ajudes per a la transformació estratègica “.
“El compromís i responsabilitat de l’Administració Pública -ha destacat el conseller- passa per ajudar les empreses i les persones emprenedores a tenir les millors eines per poder accedir a la millor finançament, i el mecanisme Masde és una d’elles”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana