El PP exigeix a la Diputació de Castelló un pla eficaç i coordinat contra els mosquits «i no tirar la pilota fora com en un pati de col·legi»
La diputada d’el PP i alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués, ha exigit «coordinació davant una plaga que va camí de convertir-se en un problema de salut pública». La responsable popular ha posat damunt de la taula la necessitat d’una acció coordinada des de la lleialtat institucional «que no culpabilitzi als alcaldes» ja que en declaracions públiques la diputada socialista ha culpat als alcaldes «i per aquí no passarem» li ha recordat Marquès.
La diputada provincial d’el PP ha explicat que els ajuntaments i els seus alcaldes destinen recursos propis quan no tenen competències i li ha recordat la diputada socialista que «vostè està jugant a la Champions League, no està en un pati de col·legi jugant i si no li agrada , tira la pilota fora «» Els alcaldes de la província ens sentim atacats i li demanem que rectifiqui aquestes actituds «.
Susana Marqués ha recordat que ja l’any passat el PP va presentar una moció que es va convertir en declaració institucional «i torna avui a el debat perquè no s’ha avançat res» i ha recordat que «no s’ha treballat amb efectivitat en els últims dotze mesos» .
Susana Marqués ha assenyalat avui en el ple telemàtic del mes de juny que «ja estem de nou en època i els mosquits aquest estiu poden assestar el cop definitiu a el ja malmès sector turístic, però a més. en poques setmanes tornarà la campanya «. Per això, «és important i urgent que es treballi amb rapidesa, lleialtat institucional, coordinant esforços i recursos».
La dirigent d’el PP ha recordat, a més, que en la legislatura passada l’equip de govern de l’PP va posar en marxa un ambiciós pla amb una dotació d’un milió d’euros i es va treballar perquè la Generalitat assumís les seves competències, perquè aquesta plaga no es converteixi en un problema de salut pública
Ha sorprès molt avui que la diputada responsable de l’àrea, Maria Jimenez, hagi demanat als ajuntaments que col·laborin, quan ja ho fan destinant partides específiques en els seus pressupostos anuals, i que en canvi, no hagi nomenat a la Generalitat que és qui té competències i va anunciar al novembre de 2018 la ‘creació de brigades antimosquits’ que no s’han posat en funcionament. A més, Jiménez ha assegurat que els tractaments aeris són igual d’efectius que els terrestres i que no calen tractaments aeris tot i que els alcaldes socialistes i fins i tot la pròpia Diputació els demanen de forma constant.