Florida Universitària participa en ‘Technovation Girls’
Els professors i les professores de Florida Universitària que formen part d’aquest jurat destaquen l’experiència com a molt positiva per a les joves estudiants. “Participar en aquesta experiència és molt motivador”, valora Patricia Santateresa. La professora de Florida Universitària explica que es tracta de compartir les idees d’alumnes de primària i secundària de qualsevol regió de l’món que volen canviar les coses, millorar el seu entorn, en aquest cas, ideant i prototipando Apps que ajuden en el dia a dia de les persones. “És una iniciativa que mou una gran il·lusió i és un plaer poder ajudar a que aquestes joves promeses puguin lluitar per complir els seus somnis”, explicava Patricia Santateresa.
Per Carmen Campos, també jurat i professora de Florida Universitària, “es tracta d’una possibilitat de donar poder a les dones joves des de la Ciència, i que ha suposat una experiència molt gratificant per a nosaltres / es”. En la mateixa línia, el docent Vicente Monfort valora que es tracta d’una gran experiència. “He tingut un autèntic sorpresa i admiració davant les participants en aquest repte”, comenta.
“Han desenvolupat una gran metodologia per aconseguir l’empoderament grupal de noies joves compromeses amb els objectius de desenvolupament sostenible i l’emprenedoria”, valora la professora Sandra Molines.
Per la seva banda, Amparo Gotor, també professora de la cooperativa educativa de secundària valenciana parafrasejava a Azoulay (directora general de l’ONU) ia Mlambo-Ngcuka (directora executiva de l’ONU-dones), i entenia que “participar en aquest projecte ens dóna una oportunitat encomiable per donar poder a les dones joves d’aquest món, des de la creativitat i la innovació científica, i utilitzar aquest potencial revolucionari en benefici de la societat i de l’planeta. Tot un gran repte i gran treball “.
Florida Universitària compta amb diversos nexes d’unió amb ‘Technovation Girls’ “a l’ésser una institució defensora dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, comptar amb un equip de professorat amb àmplia experiència en l’avaluació de projectes integrats (PI) i pels diferents projectes en els quals participa en l’àmbit nacional i internacional relacionat amb l’apoderament de les dones “, explica Mercedes Ferrer, directora de Florida Universitària.
Donada la situació actual, l’edició d’aquest any està realitzant-se de forma online. Acaben d’iniciar les semifinals que finalitzaran el dia 26 de juny i cada participant de l’jurat-examinador de l’equip de Florida Universitària ja ha corregit a la primera fase entre cinc i onze treballs.