El Museu de les Ciències descobreix els secrets de l’animació de Pixar a la seva nova exposició ‘La Ciència de Pixar
El Museu de les Ciències ha presentat la nova exposició interactiva ‘La Ciència de Pixar’ dissenyada per brindar al visitant “una mirada única sobre el que passa després de la pantalla i descobrir el procés utilitzat en la creació de les pel·lícules de Pixar, tal com ha destacat la directora general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Ana Ortells, a la inauguració de la mostra, que es podrà visitar fins al 10 de març de 2024.
“A Pixar, les ciències i les arts caminen de la mà, així que aquesta mostra ha trobat a la Ciutat de les Arts i les Ciències el lloc perfecte per trobar-se amb el públic. La creativitat i imaginació artística són inseparables de la ciència i la tecnologia emprades a les pel·lícules d’animació digital”, ha ressaltat la directora general que ha animat el públic a visitar la mostra “i que s’endinsi en aquest camí, el del procés creatiu, per veure què hi ha darrere d’aquestes pel·lícules i com han donat vida als seus protagonistes”.
L’exhibició, creada pel Museum of Science de Boston en col·laboració amb Pixar Animation Studios, està dividida en vuit àmbits, corresponents a cadascun dels passos del procés que utilitza Pixar per convertir una idea en una pel·lícula: el modelatge, que permet crear els personatges en 3D; el rigging, amb què es desenvolupen els ossos, músculs i articulacions virtuals; el disseny de superfícies i decorats; l’animació que dóna vida a la història; la simulació, que proporciona moviments automatitzats; la il·luminació, amb la qual s’aconsegueix un impacte emocional més gran, i el renderitzat, que converteix escenes en 3D en imatges en dues dimensions.
El recorregut expositiu inclou, a més, recreacions a escala humana de molts dels personatges de Pixar, com Buzz Lightyear (de ‘Toy Story’) Mike i Sulley (de ‘Monstres, SA’) i WALL•E (de la pel·lícula homònima) , entre altres.
El públic coneix, a través de vídeos i entrevistes amb personal dels equips de producció de Pixar, exemples reals dels desafiaments tècnics que hi ha darrere d’algunes de les seves pel·lícules favorites, des de ‘Toy Story’ fins a ‘Coco,’ passant per ‘WALL ·E’, ‘Monstres, S. A.’ o ‘Buscant a Nemo’, entre moltes altres.
Més de 1.000 metres quadrats expositius
L’exposició, que es podrà veure fins al 10 de març de 2024 i que ocupa més de 1.000 metres quadrats a la primera planta del Museu de les Ciències, aplega desenes d’elements pensats perquè el públic experimenti físicament i virtual amb les tècniques que utilitza aquest estudi cinematogràfic al seu dia a dia. Així, podreu descobrir en primera persona com pot influir en les nostres emocions la il·luminació d’una escena o el punt de vista de la càmera.
Per exemple, a l’àmbit Rigging, dedicat al treball dels riggers, encarregats de generar la sensació de moviment dels ossos, les articulacions i els músculs virtuals dels personatges, un vídeo mostra que Mike Wazowski (de ‘Monstres, SA’) compta amb 7.000 controls de rig, cosa que equivaldria a una marioneta amb 7.000 cordes.
A ‘Superfícies’, mitjançant un interactiu, els visitants podran canviar al seu gust l’aparença dels cotxes de Cars o una esfera a la cuina de Ratatouille en un joc de colors, textures o brillantors. A ‘Escenaris i càmeres’, els visitants descobreixen com crear una vista d’insecte per a Bichos a través de les diferents opcions a la ubicació i angles de la càmera; i en l’àmbit il·luminació poden provar com ajustar els llums d’una escena del saló d’Up! per canviar l’ambient per complet i l’ús de llums per crear les escenes submarines de ‘Cercant a Nemo’ amb una àmplia gamma de colors.
Cicle ‘Pixar’ a l’Hemisfèric
Coincidint amb l?exposició, l?Hemisfèric acollirà un cicle especial de Pixar. A partir del 16 de desembre, tots els dissabtes a les 18.00 hores es projectaran les pel·lícules ‘Toy Story’, ‘Bichos: una aventura en miniatura’, ‘Toy Story 2’, ‘Monstres, SA’, ‘Cercant a Nemo’, ‘Els increïbles’, ‘Ratatouille’, ‘Wall-e’, ‘Up: una aventura d’alçada’, ‘Toy Story 3’, ‘Brave’ , ‘Monstres University’, ‘Inside out’, ‘Cercant Dory’ i ‘Coco’.
‘La Ciència de Pixar’ ha estat desenvolupada pel Museu de Ciències de Boston en col·laboració amb Pixar Animation Studios. © Disney/Pixar. Tots els drets reservats. Usat sota autorització.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana