CSIF reclama millores “reals” i “immediates” per al personal dels centres penitenciaris de la província de Castelló
La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha aprofitat aquest dilluns la commemoració de la festivitat de la Mercè, patrona del funcionariat d’Institucions Penitenciàries, per reclamar “millores reals i immediates” per al personal que treballa als centres de la província de Castelló.
Des de la central sindical han assenyalat que aquest any han descartat participar en els actes organitzats amb motiu d’aquesta celebració com a mesura de “protesta pels incompliments continus en matèria laboral”.
“Exigim una negociació real que millori les condicions laborals del personal dels centres i reconegui lʻesforç que fan els empleats públics penitenciaris amb lʻequiparació salarial promesa respecte a Catalunya, una formació adequada, la consideració dʻagents dʻautoritat i la resta de compromisos que l’administració té paralitzats”, han ressenyat des de CSIF.
En aquest sentit, han lamentat que, “lluny de resoldre’s, les problemàtiques que presenten els centres, com les agressions al funcionariat, la manca de reconeixement social i de promoció professional, la manca d’un uniforme digne o el fet d’haver de treballar a instal·lacions obsoletes o que, com en el cas del centre d’Albocàsser, han estat dos anys sense servei de neteja, segueixen agreujant-se any rere any”.
Per això, amb aquesta protesta, des de la central sindical han reclamat “que es visibilitzin de nou les greus mancances que pateix el personal dels centres penitenciaris i que s’atenen de manera real i efectiva les seves reivindicacions en lloc de continuar mirant cap a una altra banda” .
Informació i Foto: CSIF