CSIF proposa a l’Ajuntament de Castelló donar una compensació econòmica anual per a roba als agents de policia no uniformats
La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha demanat a l’Ajuntament de Castelló que estudiï la possibilitat d’establir una compensació econòmica anual per a roba als agents de la Policia Local que cada dia fan les tasques de manera no uniformada. Una mesura que, segons CSIF, permetria als agents “poder compensar d’alguna manera la despesa personal que han de fer per adquirir peces de vestir”.
Des de la central sindical han explicat que la mesura es destinaria, principalment, a “sufragar els costos de vestuari de grups operatius com el de Viogen, dedicat a l’atenció i vigilància de les víctimes de violència de gènere, el treball dels quals obligatòriament s’efectua sense el uniforme reglamentari”. Això suposen que, actualment, els agents abonen aquestes peces de roba de la seva butxaca.
En aquest sentit, des de CSIF han apuntat que “hi ha jurisprudència al respecte, ja que segons la sentència del Tribunal Suprem de 25 de setembre de 2021 (1166/21) els agents de policia no uniformats tenen dret a una compensació econòmica per vestuari, al igual que els policies destinats en servei de protecció dinàmica a determinades personalitats com escortes”. Sentència a què se suma una altra decisió del 30 de juny (589/2023) del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que reconeix el dret d’un agent destinat a servei de paisà a ser indemnitzat per la utilització del seu vestuari particular per a la feina.
Des de CSIF demanem que, segons aquestes sentències, l’Ajuntament de Castelló estudiï també la possibilitat d’establir l’abonament d’una quantitat econòmica anual a cada agent no uniformat per poder compensar en certa manera el desemborsament que ha d’assumir personalment per a l’exercici adequat de les seves funcions”, han indicat des de la central sindical.
Informació i Foto: CSIF