Més notícies

CSIF alerta de que el personal del Gran Vía tiene que llevar ventiladores de casa para refrescar consultas que superan los 30º

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha alertat de les “greus conseqüències” que l’onada de calor que afecta aquesta setmana la província de Castelló està tenint en instal·lacions sanitàries com el centre de salut Gran Via de la capital de la Plana.

Segons han explicat des de la central sindical, “tot i que els passadissos sí que disposen de sistema de climatització, per falta de potència del sistema aquesta no arriba a les consultes, cosa que fa que durant aquests dies els professionals sanitaris hagin d’atendre els pacients a sales on se superen els 30º de temperatura”.

“Encara que tant el personal mèdic com d’Infermeria ha optat en molts casos per portar de casa els seus propis ventiladors per intentar refrescar una mica l’ambient, des de CSIF reclamem a Sanitat que solucioni de manera urgent aquesta problemàtica, especialment de cara als mesos d’estiu ”, han recalcat des de CSIF.

En aquest sentit, des de la central sindical han puntualitzat que l’Institut Nacional de Seguretat i Higiene al Treball, seguint el Reial decret 486/1997, de 14 d’abril, pel qual s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut als llocs de treball, marca que per a les tasques pròpies d’oficina als locals tancats la temperatura haurà d’oscil·lar entre els 17º i els 27º com a màxim.

“No obstant, a les consultes mèdiques del centre de salut Gran Via i, especialment a la zona d’Infermeria, durant tota la setmana s’estan superant àmpliament els 30º”, han alertat des de CSIF, que han recordat que, entre altres conseqüències, “ treballar de manera constant mentre estem exposats altes temperatures afecta el rendiment laboral i pot repercutir negativament sobre la salut, provocant sensació de fatiga o esgotament, deshidratació i fins i tot afavorir situacions d’estrès tèrmic per calor”.

“Reclamem a la Conselleria de Sanitat que prengui mesures per resoldre com més aviat millor aquesta problemàtica, que afecta tant el personal del centre com els pacients, a fi de garantir que en tot moment a les consultes del centre de salut Gran Via de Castelló les condicions són les adequades”, han indicat des de CSIF.

Informació i Foto: CSIF

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint