Política

Caballero: “Els xiquets i xiquetes de la Comunitat Valenciana són iguals hagen nascut on hagen nascut i així deuen ser tractats en fer esport”

 La diputada del PSPV i responsable d’Esports dels socialistes en Les Corts, Mercedes Caballero, ha preguntat al conseller d’Educació i Esports, Vicent Marzà, per “les actuacions que està portant a terme la Conselleria per a afavorir la integració de les xiquetes i xiquets estrangers en la pràctica d’esports federatius”.

Caballero ha denunciat durant la seua intervenció la discriminació que pateixen “els xiquets i xiquetes nascuts en l’estranger perquè són nombroses les traves administratives que dificulten la seua federació i per tant els impedeixen participar en igualtat de condicions“. “Ens omplim la boca dient que tots són iguals però hi ha xiquets i xiquetes que quan arriba el cap de setmana tenen es troben amb problemes per a poder competir en diferents esports com el futbol”, ha incidit recordant que en uns dies hi haurà eleccions en la Federació Valenciana de Futbol i que seria bé “parlar amb els dos candidats i que acceptaren la fi d’aquestes discriminacions”.

Per tot açò la diputada socialista ha valorat el compromís del Consell per a abordar aquesta discriminació a partir d’un acompanyament de manera personalitzada i individualitzada, exigint a la Federació Valenciana de Futbol que prenga mesurades i a través del seguiment d’aquelles situacions d’aquest tipus que es produïsquen. De la mateixa manera ha destacat la necessitat de treballar juntament amb la Federació Espanyola de Futbol per a propiciar un canvi en la normativa a més d’instar al Consell Superior d’Esport al fet que obligue a la Federació Espanyola al fet que complisca amb la legislació vigent sense haver de recórrer a recursos individualitzats.

Finalment la diputada socialista ha agraït el compromís de la Conselleria a partir de les seues actuacions per a intentar frenar una distinció entre els xiquets i xiquetes estrangers que tan sols volen gaudir de l’esport com qualsevol altre menor: “Entre ells no hi ha cap discriminació, només veuen a un company o un amic”.

 

 

Informació i Foto: http://www.pspvpsoe.net

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint