Bastidas pregunta a Oltra pels rebrots en centres d’acollida i li retreu la seva “mutisme”
Així, Elena Bastidas ha assenyalat que a València s’han detectat quatre positius en un pis d’acollida mentre al centre d’acollida de refugiats de Cullera ja hi ha tres casos positius. “De veritat Oltra no el considera prou important com per donar explicacions?”, S’ha pregunatdo Bastidas.
D’aquesta manera, el PP ha preguntat a la vicepresidenta quina és la situació exacta dels nous casos declarats en les instal·lacions que gestiona, així com les mesures adoptades per fer front als mateixos i les mesures prèvies que es van adoptar en relació a aquests centres i / o recursos.
“Oltra no pot seguir amagada” ha assenyalat Bastidas, perquè “quan la cosa es posa lletja ni sap ni contesta i fins al Síndic de Greuges ha reiterat a la vicepresidenta que no poden” mantenir el seu silenci perquè té la responsabilitat i l’obligació d’atendre les demandes de la societat valenciana “.
Bastidas ha assenyalat que “Mónica Oltra té el trist honor de liderar les queixes dels valencians, tal com ha demostrat l’informe de l’Síndic, només ella està contenta amb la seva gestió però la societat en el seu conjunt la suspèn”.
Així ha recordat que en la Memòria de 2019 assenyala que els retards per aconseguir drets o prestacions reconegudes per les lleis -en Renda Valenciana d’Inclusió; habitatge; atenció a la discapacitat o a la dependència; prestacions d’emergència, sanitàries o d’inclusió- han estat les principals queixes dels ciutadans durant el passat any.