Ximo Puig valora la dada “rècord” d’afiliats a la Seguretat Social i la creació d’ocupació de qualitat gràcies a l’estabilitat assolida a la Comunitat Valenciana
El president de la Generalitat, Ximo Puig ha valorat la dada “rècord” de persones afiliades a la Seguretat Social al mes de maig, així com la creació de llocs de treball indefinits, cosa que ha vinculat a l’estabilitat aconseguida a la Comunitat Valenciana gràcies al diàleg social.
Així ho ha manifestat després de mantenir una reunió de treball amb el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, celebrada a la seu del Ministeri, en què s’ha analitzat, entre altres temes, la tendència positiva a l’alça dels llocs de treball i el descens de l’atur registrats en els darrers mesos.
El president ha destacat que les dades registrades al mes de maig situen el nombre d’afiliats a la Seguretat Social en 2.038.839 persones, fet que ha qualificat de “rècord” mai arribat, “ni en els moments de més creixement econòmic” . Així mateix s’ha explicat que el 66% dels llocs de treball són indefinits, per la qual cosa ha mostrat la seva satisfacció ja que les dades reflecteixen que s’està creant ocupació de qualitat, “tot i el difícil escenari a causa de la inflació, la guerra, les tensions als mercats i la gran incertesa”.
Durant la intervenció, ha manifestat la seva esperança que les xifres puguin millorar encara més, atesa la previsió d’una “molt positiva” temporada turística, i ha atribuït els bons resultats a l’estabilitat assolida a la Comunitat Valenciana gràcies al diàleg i el pacte social entre empresaris, sindicats i la Generalitat.
En el transcurs de la reunió, també s’ha abordat la necessitat d’incrementar la formació dels joves per adequar-los al mercat de treball i “buscar solucions” a través de la Formació Professional per reduir les xifres d’atur “encara preocupants” en aquest. col·lectiu.
Integració de les persones procedents d’Ucraïna
D’altra banda, Ximo Puig i José Luis Escrivá han tractat de buscar “fórmules d’ajuda” per facilitar un procés d’integració “ràpid i fàcil” de les persones refugiades procedents d’Ucraïna, de manera que no es generi “marginalitat ni desafecció” .
Segons ha explicat el president, les persones que han arribat a la Comunitat Valenciana necessiten trobar estabilitat, ja que la situació de guerra que pateix Ucraïna “no sembla que hagi d’acabar de manera immediata”. En aquest sentit, ha assegurat que la Comunitat sempre ha tingut una actitud “oberta, positiva, hospitalària” i s’ha mostrat convençut de la capacitat d’atendre aquesta situació de manera “solidària i amb intel·ligència”.
Finalment, s’ha referit a la col·laboració entre ambdues administracions en la gestió de l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Valenciana d’Inclusió, de la mateixa manera que ha assegurat que se seguirà treballant conjuntament per “generar ocupació de qualitat i garantir la seguretat de les persones amb més dificultat”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana