Ximo Puig defensa el sector de la construcció com a “motor d’ocupació, riquesa i sostenibilitat” i aposta per l’eficiència energètica a l’habitatge
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat el sector de la construcció com a “motor d’ocupació, riquesa i sostenibilitat” i ha apostat per un habitatge “més assequible” i eficient energèticament.
Així ho ha manifestat durant la intervenció al III Congrés Nacional d’Habitatge que se celebra a València, organitzat per l’Associació de Promotors i Constructors d’Espanya (APCEspaña), en què ha destacat el suport de la Generalitat al sector per aconseguir l’eficiència energètica i la descarbonització dels processos constructius.
En aquest sentit, el president ha assenyalat com a objectiu del Consell aconseguir que edificis i barris “ens ajudin davant la dependència energètica” i ha advocat per instal·lar renovables “a cada edifici”, tant públic com privat.
De la mateixa manera, el cap del Consell ha advocat per la digitalització mitjançant la tecnologia BIM; la transferència de coneixement des de la universitat o els instituts tecnològics, per treballar nous materials o processos; la implementació de nous itineraris formatius per revertir la manca de mà dobra; i la compra pública dinnovació, des de lAgència Valenciana de la Innovació.
Ximo Puig ha assegurat que la Comunitat Valenciana ha estat una “terra líder” al sector de la construcció, i ha apostat per liderar ara “la transició cap a un nou paradigma”. En aquest sentit, ha mostrat el compromís de la Generalitat per ser una “aliat facilitador”, i agilitzar iniciatives que beneficiïn aquest sector.
Iniciatives en matèria d’habitatge
En el transcurs de l’acte, el president s’ha referit a l’oportunitat que suposen els fons europeus i ha recordat que la Comunitat Valenciana ha estat una de les primeres a engegar el Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, amb més de 200 milions, dels quals 124 milions s’han destinat a rehabilitació en entorns construïts, 54 milions a construcció d’habitatges de lloguer social en sòl autonòmic, i 51 milions més per a rehabilitació d’edificis públics.
A més, s’ha referit al Pla Habitatge 2022-25, que preveu més de 240 milions, ia l’execució de noves línies com el Pla Conviure, el Recuperem Llars i el Pla Irta.
Finalment, ha valorat la designació de la Comunitat Valenciana com a Regió Europea Innovadora en Edificació, i ha assegurat que es tracta del reconeixement a un “ecosistema publicoprivat que avança en bones pràctiques”.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana