Esports

Valencia Basket Femení allotja per segon any consecutiu la Copa de la Reina LF Endesa i ho farà estrenant-se en quarts davant Casademont Zaragoza

Valencia Basket allotja per segon any consecutiu la Copa de la Reina LF Endesa i ho farà estrenant-se en quarts davant Casademont Zaragoza (divendres 25, 21.00 hores, Fonteta, Teledeporte). Sense temps de lamentar-se per l’eliminació de l’Eurocup Women fa tan sols uns dies, el conjunt taronja cerca aprofitar aquesta segona oportunitat per a alçar el títol davant l’afició de la Fonteta. Per a aconseguir-lo no pot fallar en aquest primer partit en la qual serà tota una batalla.

 

Rubén Burgos analitza el partit

El tècnic ha valorat que “l’equip arriba com sempre ha arribat a un repte il·lusionant on tenim l’oportunitat i la sort de tornar-lo a gaudir a casa. Saragossa és un rival al fet que coneixem dels dos enfrontaments de lliga regular i un bastant recompte. Igual que tots els equips que venen a la Copa arriben per a donar el màxim amb molta motivació. Són un projecte il·lusionant. Nosaltres a preparar-nos bé amb les eines de les quals disposem i a oferir un bon espectacle de lliurament, esforç i espere que de bon bàsquet al nostre públic a la Fonteta”.

 

Carrera, Gil i Salvadors, baixes per al partit

Si Valencia Basket ja tenia dues baixes en el joc interior, ara suma també una en el perímetre. A les baixes de Raquel Carrera, que estarà fora tota la temporada per la seua lesió de menisc, i Laura Gil, que pateix un trencament en el tendó d’Aquil·les i també és baixa de llarga duració, s’afig la d’Ángela Salvadores. L’escorta va patir en l’últim partit d’Eurocup Women un trencament en el recte anterior del cuádriceps de la seua cama dreta i estarà fora quatre setmanes. La resta de les jugadores de la primera plantilla estan disponibles per a la trobada i completen el roster des de L’Alqueria del Basket Claudia Contell, Awa Fam i Itzi Germán.

 

Precedents

Valencia Basket s’ha enfrontat a l’actual Casademont Zaragoza en un total de quatre vegades. La passada campanya tots dos partits de lliga regular van caure del costat taronja de manera contundent i aquesta temporada els dos partits de LF Endesa també se’ls ha emportats el combinat de Rubén Burgos. L’últim d’ells en terres aragoneses va ser fa ben poc i Vaeència Basket ho va guanyar per 74-84. Un partit que va servir perquè els equips pogueren estudiar-se una mica més a fons abans d’aquesta gran cita de quarts de final. El conjunt taronja va haver d’emprar-se a fons per a guanyar davant un bon Casademont Zaragoza liderat pels punts de Vega Gimeno (24) i Merritt Hempe (17).

 

Uns quarts, unes semifinals i una final

En les tres participacions de Valencia Basket en la Copa de la Reina s’ha anat fent un pas després de cadascuna d’elles. En la primera vegada de les taronja en aquest torneig a Vitòria 2019, van caure en quarts enfront de Spar Girona per 52-49. Un any després a Salamanca, les de Rubén Burgos es van imposar a Tenerife per 69-44 en quarts, però després van perdre davant Spar Girona en semifinals 77-60. L’any passat ja a la Fonteta, Valencia Basket va guanyar en quarts a IDK Euskotren 74-58 i en semifinals a Lointek Gernika 57-46. No obstant això, de nou, Spar Girona va ser el seu botxí. Dolorosa derrota en la final davant les catalanes a casa per 72-62.

 

A redimir-se de la Copa de la Reina 2021

La final de la Copa de la Reina 2021 va ser la primera que va jugar Valencia Basket en la història de la secció femenina. El combinat taronja tenia l’oportunitat de guanyar el seu primer títol a casa davant l’afició de la Fonteta, però se li va escapar d’entre els dits i Spar Girona acabaria alçant-lo en el seu lloc. Malgrat el colp, unes setmanes després les de Rubén Burgos acabarien guanyant l’Eurocup Women i lluny quedaria aqueix record amarg. Malgrat tot, l’espina d’aqueixa Copa continua present i Valencia Basket té l’oportunitat de llevar-li-la en repetir com a amfitrió.

 

El rival: Casademont Zaragoza

L’equip que dirigeix Carlos Cantero arriba a aquesta Copa amb un balanç de 14-11 i ocupant la sisena posició de la taula. Estant ficat de ple en posicions de playoff, l’objectiu de Casademont Zaragoza aquesta temporades és pugnar per ser cap de sèrie. Però abans, té un altre repte important: Debutar en la seua primera Copa de la Reina passant a les seues primeres semifinals i tombant a les amfitriones i subcampiones del torneig.

 

Per a aconseguir-lo tenen en les seues files a dos grans anotadores: Vega Gimeno i Merritt Hempe. La valenciana està fent de mitjana 11,7 punts, 5,2 rebots, 2,2 assistències, i 12,8 de valoració. La pivot, per part seua, està fent una mitjana de 12,9 punts, 5,2 rebots, 1 assistència i 13 de valoració.

 

L’única baixa confirmada del combinat visitant és la de Aminata Sangaré que pateix un trencament del lligament creuat anterior i del menisc lateral. Una lesió que es va fer al febrer i suposa el final de la temporada per a la maliana.

 

Aquest partit suposarà també el retorn d’una jugadora molt volguda per l’afició de la Fonteta: Maria Bettencourt. La portuguesa va ser una peça molt important en l’ascens de l’equip a la LF Endesa i el primer any en la màxima categoria i es va guanyar l’afecte de tota la Família Taronja.

 

Segueix el partit en…

TV    
Teledeporte   https://www.rtve.es/play/videos/directo/tdp/
Radio Dial Internet
Radio Esport 91.4 FM https://bit.ly/2VqKH4p
Intereconomía Radio 107.1 FM https://bit.ly/31rEScv
À Punt Radio 102.2 FM https://bit.ly/3k6E3Na
99.9 Plaza Radio 99.9 FM 101.5 FM https://999plazaradio.valenciaplaza.com/

 

Plantilles

PLANTILLA VALENCIA BASKET
Nº Nombre Nacimiento Posición Alt.
3 Itziar Germán España Ala-Pívot 1.82
4 Anna Gómez España Base 1.78
5 Cristina Ouviña España Base 1.75
6 Lorena Segura España Escolta 1.80
8 Rebecca Allen Australia Escolta-Alero 1.88
9 Queralt Casas España Escolta 1.77
10 Leticia Romero España Base/Escolta 1.72
18 Celeste Trahan-Davis EE. UU. Ala-Pívot 1.85
21 Marie Gülich Alemania Pívot 1.95
23 Claudia Contell España Base 1.77
35 Awa Fam España Pívot 1.92
  Bajas      
7 Ángela Salvadores España Escolta 1.78
14 Raquel Carrera España Pívot 1.88
15 Laura Gil España Ala-Pívot 1.91
  Rubén Burgos   Entrenador  

 

PLANTILLA CASADEMONT ZARAGOZA
Nº Nombre Nacimiento Posición Alt.
0 Merritt Hempe EE. UU. Pívot 1.91
4 Sierra Calhoun EE. UU. Alero 1.83
5 Ani Calvo España Alero 1.83
8 Lara González España Base 1.76
9 Antonia Delaere Bélgica Alero 1.80
10 Maria Bettencourt Portugal Base 1.72
11 Vega Gimeno España Ala-Pívot 1.85
15 Anna Cruz España Escolta 1.74
17 Zoe Hernández España Base 1.74
20 Maria Kostourkova Portugal Pívot 1.93
25 Anna Maria Winkowska Polonia Pívot 1.92
  Bajas      
2 Aminata Sangaré Mali Alero 1.85
  Carlos Cantero   Entrenador

Informació i Foto: Valencia Basket

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint