Turisme

Turisme i la UV presenten 10 publicacions que cataloguen i desenvolupen la diversitat de recursos patrimonials turístics de la Comunitat Valenciana

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i el vicerector de Projecció Territorial i Societat de la UV. Jorge Hermosilla, han presentat les noves publicacions relacionades amb recursos turístics i estratègies territorials de la Comunitat Valenciana que ha llançat la Universitat de València (UV) a través d’un conveni de col·laboració amb Turisme.

A l’acte de presentació han assistit els autors i autores de les publicacions, una àmplia representació institucional dels municipis i representants de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Colomer ha reconegut el gran treball realitzat per la Universitat de València i ha destacat “la importància del que es presenta avui com a forma de reconstruir entre tots el model de base territorial de l’turisme que busquem” i que aquestes publicacions són el resultat de “anys de treball i d’anar junts amb la universitat per poder desenvolupar, recopilar i compartir aquest coneixement “.

Així mateix, ha recalcat que “avui comença una acció de promoció especialitzada per divulgar la riquesa del nostre territori” i ha afegit que “el millor màrqueting i l’únic possible comença amb el producte”.

Catàleg de recursos turístics

Aquestes publicacions turístiques de la Universitat de València tenen com a referència els recursos territorials de la Comunitat Valenciana que també han estat categoritzats.

En aquest sentit, Francesc Colomer ha explicat que hi ha “11 tipologies en el catàleg de recursos per posar-lo a disposició de tots els nostres municipis per reconduir els seus recursos i transformar-los en productes”.

Així, s’han establert 11 categories diferents de recursos: manifestacions festives amb la declaració d’interès turístic; platges; recintes de congressuals i firals; esdeveniments esportius amb projecció nacional i internacional; festivals de música amb projecció nacional i internacional; la gastronomia pròpia de la Comunitat Valenciana; paisatges agraris i industrials; aigües termals i balnearis; béns declarats Patrimoni Mundial de la Humanitat; béns Patrimoni Cultural Valencià; i espais naturals i territorials protegits.

Per a Colomer, “un model turístic de base territorial com aquest és el més patriòtic que hi ha, no es deslocalitza, és una història d’estima, un model econòmic patriòtic i sense fronteres”.

Per això, ha posat èmfasi que “avui s’exalta la gran diversitat i potència del nostre territori, que serà el futur del nostre destí, la proposta de valor que ens aportarà fortalesa”.

Posar en valor el patrimoni cultural

El vicerector de Projecció Territorial i Societat de la UV, Jorge Hermosilla, ha explicat que, al costat de l’catàleg de recursos territorials turístics de tota la Comunitat Valenciana “vam presentar setembre publicacions sobre com posar en valor el patrimoni cultural” i que aquestes publicacions tenen “implantació en pràcticament tota la Comunitat Valenciana, i proposar experiències dirigides a l’turista “.

En concret, les publicacions presentades són:

1. Ceràmica tradicional valenciana

2. Terres de Frontera: Ruta senderista pel paisatge dels castells de les Valls d’Aiora-Cofrents i Vinalopó

3. Els ibers a la Comunitat Valenciana

4. Parc Natural de l’Túria

5. L’art rupestre de l’arc mediterrani com a valor cultural i turístic

6. Museu tèxtil de la Comunitat Valenciana. Ontinyent

7. Turisme Industrial; La Reial Fàbrica de l’Alcora i El Port de Sagunt

8. Desenvolupament territorial turístic de la Via Augusta

9. Palau Ducal dels Borja. Gandia

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint