Turisme i Conhostur promocionen la gastronomia de la Comunitat Valenciana a Holanda de la mà de reconeguts cuiners i cuineres valencians
Es tracta d’una acció promocional, organitzada per Turisme CV en col·laboració amb la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana, en el marc del conveni subscrit per promocionar el turisme gastronòmic, i amb l’Oficina de Turisme d’Espanya a l’Haia, dins de les accions de celebració del ‘Dia Mundial de la Tapa’.
L’esdeveniment de promoció tindrà lloc a la residència de l’ambaixadora espanyola a l’Haia i servirà per donar a conèixer el territori i la gastronomia de la Comunitat Valenciana de la mà de Ricard Camarena (2 estrelles Michelin), Susi Díaz (1 estrella), Miguel Barrera (1 estrella) i Bernd Knöller (1 estrella).
A més, participarà també el cuiner de Torrevella Jose Luis Cases, guanyador del II Concurs a la Millor Tapa Madeincv, organitzat en el CdT de València. Els cuiners estaran acompanyats en l’esdeveniment per la cap de sala Yvonne Arcidiacono, del restaurant Apicius de València (1 Sol Repsol).
En l’acte, dirigit a prescriptors del mercat holandès, agències de viatge, operadors turístics, mitjans de comunicació i revistes especialitzades, cada professional ha de presentar dues tapes elaborades amb producte valencià, que el públic podrà gaudir en un còctel degustació.
A la presentació, a més de representants de Turisme Comunitat Valenciana i de Conhostur, participaran l’ambaixadora espanyola a Holanda, Maria Jesús Alonso Jiménez, i la directora de la Conselleria de Turisme a La Haia, Ana María Román Riechmann.
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat la importància de «donar suport al posicionament del producte turístic gastronòmic i els valors que tanca la nostra marca l’Exquisit Mediterrani».
Així mateix, ha ressaltat «que aquest esdeveniment és fruit del treball col·lectiu en xarxa amb el sector, de la mà dels nostres professionals de la cuina i comptant amb Turespaña i la tasca de la Xarxa de Conselleries de Turisme per al posicionament de la Comunitat Valenciana en mercats exteriors, com en aquest cas Holanda «.
Per la seva banda, el president de Conhostur, Manuel Espinar, ha assenyalat que «vam participar per segona vegada, en una acció d’aquest tipus en el mercat internacional, amb el clar objectiu de donar a conèixer la qualitat de la cuina valenciana, dels professionals i posar en valor el producte autòcton a través de la gastronomia més enllà de les nostres fronteres «.
Cal recordar que en 2018 Holanda va ser el quart país emissor de turisme internacional a la Comunitat Valenciana -després de Regne Unit, França i països nòrdics i el segon en pernoctacions hoteleres. De fet, prop de 650.000 holandesos van visitar la Comunitat Valenciana -un 9,5% més que en 2017-.
A més, el client holandès aporta desestacionalització de la demanda turística: 3 de cada 4 holandesos que van viatjar a la Comunitat Valenciana en 2018 ho van fer fora dels mesos de juliol i agost.
La Comunitat Valenciana és una destinació molt atractiva per al mercat holandès. En alguns dels nostres destinacions turístiques, com la ciutat de València, és segon mercat internacional.
A més, es tracta d’un client amb un poder adquisitiu que redunda en una despesa mitjana diària alt – situat en prop de 100 euros en 2018, el tercer després d’Itàlia i Regne Unit- i que valora la gastronomia de qualitat, saludable i mediterrània com la que és capaç d’oferir el nostre territori i els seus professionals de la cuina.