Trenta veïns de Nules es formaran en un taller de treball que el Consell habilita amb 824.000 euros
La Conselleria dOcupació ha aprovat la concessió dun taller docupació per a Nules dirigit a formar 30 alumnes amb una subvenció màxima de 824.292 euros. «Es tracta d´una excel·lent notícia per als nostres veïns que tenen en aquest programa oportunitats per emprar-se en les especialitats de construcció, jardineria i fusteria», ha manifestat la regidora del PP a Nules, Susana Sorribes.
El taller que el Consell atorga permet a la població formar veïns que volen obtenir una capacitació “eminentment pràctica” en un àmbit laboral concret. Un recurs que “Nules gaudeix des de l’any 2008, quan el regidor d’Ocupació aleshores, avui el nostre portaveu, José Adsuara, va aconseguir implantar l’oferta. Des de fa més de 15 anys vam gaudir de manera ininterrompuda del programa a les instal·lacions de l’antic escorxador, habilitades amb un equipament que en el seu moment va suposar una inversió que va superar els 100.000 euros”.
Avui el recurs continua vigent. «Es fixen objectius per als alumnes de cadascuna de les tres especialitats que redundaran en benefici del conjunt de la població». Així, els veïns que resultin seleccionats “rebran formació a l’aula i faran les pràctiques en espais reals amb un sou assignat als seus treballs”. Amb això “no només formem professionals sinó que a més ens beneficiem del seu desenvolupament professional a diferents espais del nostre municipi”.
A la paleta, els objectius proposats s’estableixen a les zones enjardinades de poble i platges, així com a institucions públiques. A més, es contempla l’accessibilitat de l’avinguda Plana Baixa, al districte marítim, així com a l’avinguda Constitució i carrers Sant Joan i Mare Maria Rosa Molás.
A l’àmbit de la fusteria els treballs es preveu el disseny, fabricació i muntatge de mobles i elements de fusteria en edificis públics, així com el paratge de l’Estany, el Jardí Botànic, la zona verda de la platja de les Marines, Parc Cromàtic, Parc de la Granja, a més de zones enjardinades.
Finalment, en matèria de jardineria, s’estableixen treballs a les àrees enjardinades del polígon industrial La Mina i Polar 1, l’Estany, Jardí Botànic, la zona verda de la platja Les Marines, el Far de Nules, al Camí La Mar , el Parc Cromàtic, Mascarell, la rotonda enjardinada del Labrador i l’avinguda Villavieja.
Incrementar els fons
Cal assenyalar que aquest any el Consell incrementa els ajuts a la província per fomentar tallers d’ocupació i amplia el nombre de places per als interessats respecte a l’any passat. Així, s’ofereixen 470 places, respecte a les 440 del passat exercici, i creix el fons destinat a aquesta acció clau per a l’ocupació que arriba als 12.913.908 euros davant els 11.715.577,60 euros de 2024,1,2 milions d’euros més «que demostren que la política del PP va dirigida a generar oportunitats i fomentar l’ocupació», ha dit Sorribes.
Informació i Foto: PP Nules