Toledo: “L’ocupació va a menys. Castelló registra 102 aturats més i 1000 contractes menys que l’any passat”
Malgrat l’aparent bona notícia que suposa que l’atur hagi baixat aquest any de maig a juny, cal recordar que Castelló compta amb 13.741 persones desocupades, mentre que al juny de 2018, aquesta xifra era menor, situant-se en els 13.639 aturats. El portaveu popular adjunt afegeix: “A més, la tendència a la creació de nous contractes s’ha ressentit. Al maig es van crear 480 contractes més que al juny de 2019, i la dada és encara pitjor si es compara la dada de juny de 2019 ( 5.648) respecte a juny de 2018 (6.712), és a dir, s’han creat 1.604 contractes menys. Per tant, es confirma l’alentiment en la creació d’ocupació “.
“Tot i ser l’estiu un temps propici per a la contractació, les estadístiques no donen lloc a triomfalismes, la tendència segueix a la baixa respecte a la creació de nous llocs”
Toledo recorda que l’atur segueix sent la primera preocupació dels castellonencs, seguit de la sanitat. “La desacceleració econòmica comença a notar-se en el mercat laboral i, mes a mes, seguim veient com la desocupació segueix afectant en major mesura a les dones, als joves ia les persones majors de 45 anys, és a dir, els col·lectius més vulnerables de la nostra ciutat “, diu.
“Així mateix, les polítiques d’igualtat continuen sense tenir efecte. A Castelló hi ha 8.405 dones engreixant les llistes de l’atur. Cal ajudar els emprenedors, autònoms i pimes a que es mantinguin en el mercat laboral i creixin en condicions d’estabilitat, perquè són claus per a l’economia. les empreses són els que tenen la capacitat de crear ocupació duradora i de qualitat, que és el que demana la ciutadania més enllà de contractes temporals de l’administració, que no asseguren continuïtat en el temps ni solucionen el problema a les famílies “, reclama Toledo.
L’atur també és la principal preocupació per al Grup Municipal Popular, que des de la seva posició a l’Ajuntament treballarà per la millora de la situació dels milers de castellonencs que pitjor ho estan passant.
Cal recordar que els populars van portar al programa electoral amb què van concórrer a les eleccions del passat 26 de maig una bateria de mesures per combatre la desocupació. “Encara queda molt per fer i des del nostra formació política exigirem a l’equip de govern mesures que abordin la desocupació, alhora que col·laborarem en tot el que estigui al nostre abast per millorar la vida dels castellonencs”, conclou Toledo.