Més notícies

Susana Camarero: “La Generalitat oferirà 200 cases industrialitzades a la zona dana i subvencions per adquirir fins a 500 habitatges de protecció pública”

La vicepresidenta i consellera de Serveis Socials Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha ressaltat que la Generalitat “no cessa en el seu esforç i compromís amb els afectats per la dana, especialment aquells que han perdut el seu habitatge, i per això promourem la instal·lació de 200 cases industrialitzades a la zona afectada i oferir subvencions per adquirir fins a 500”.

Aquesta iniciativa s’emmarca en el Pla d’Habitatge Dansà, elaborat per pal·liar els danys ocasionats per la riuada del 29 d’octubre passat i està dotat amb un pressupost total de 91,6 milions d’euros per al període 2024-2027, amb l’objectiu de reparar, reconstruir i prevenir danys futurs als habitatges afectats per la riuada.

Concretament, segons ha explicat la vicepresidenta, el Pla de vivenda dona inclou un projecte de construcció industrialitzada d’habitatges dotat amb una inversió total de 25 milions d’euros, dels quals 15 milions provenen directament del Govern valencià i fins a 10 milions procedeixen dels Fons Next Generation. «Aquesta actuació permetrà ampliar de forma notable el parc públic d’habitatge amb l’edificació prevista de 200 nous habitatges als municipis més afectats per la riuada», ha asseverat Camarero.

A més, el Pla integral destinat a l’habitatge en zona dana inclou ajuts específics per facilitar l’adquisició d’habitatges de protecció pública que podran assolir fins a 20.000 euros per habitatge. La Generalitat preveu que aquesta acció beneficiï un total de 500 famílies valencianes. Pel que fa a la dotació pressupostària, aquests ajuts es financen amb un pressupost de 10 milions d’euros per al període comprès entre el 2025 i el 2027.

Això suposa un pas més a les ajudes ja aprovades, com ara el fons de 50 milions d’euros destinats exclusivament a ajudes directes al lloguer d’habitatges. Una subvenció que permet cobrir tant la fiança com la garantia i la renda de fins a 800 euros mensuals per família durant un període màxim de dotze mesos. D’aquesta manera, les famílies que han perdut de manera temporal o permanent la residència habitual poden accedir de manera immediata a aquest recurs. La Generalitat ja ha destinat a aquest fi 15 milions durant el 2024, dels quals se n’han beneficiat més de 800 famílies, i la resta de 35 milions s’adjudicaran durant aquest any 2025.

A més, dins de les accions prioritàries en què està estructurat aquest pla es troba l’avaluació exhaustiva de danys estructurals en edificacions que ja s’està fent a través de l’Institut Valencià de l’Edificació (IVE) i que preveu elaborar fins a 15.000 informes tècnics. En aquesta tasca hi estan involucrats més de 130 tècnics especialitzats dividits en set equips, en col·laboració amb tècnics municipals, col·legis professionals, l’Institut Valencià de l’Edificació (IVE), Bombers i Emergències i ja compta amb prop de 7.500 expedients validats.

Així mateix, es contempla un programa especial per a la inspecció tècnica de soterranis i garatges, en què s’estima la revisió amb tasts d’uns 885 espais afectats, que s’hagin vist sotmesos a la pressió de l’aigua durant un llarg període de temps. Aquest programa compta amb un pressupost aproximat de 610.000 euros i que aplega el treball coordinat de tècnics experts en estructures.

És important destacar que aquest Pla d’habitatge està impulsat des de la Generalitat, recull els propòsits de dur a terme la reparació immediata dels danys ocasionats per la riuada i de prevenir futures emergències similars, en benefici de la seguretat de la població de la Comunitat Valenciana.

Més accions a favor de l’habitatge

Camarero ha recordat que la Generalitat, en la seva aposta per l’habitatge, desenvolupa des de l’inici de la legislatura diferents mesures per solucionar el problema de l’habitatge, com el Pla Viu per a la promoció de nous habitatges, la reducció de la pressió fiscal i una línia d’avals destinada a facilitar l’accés al primer habitatge a joves entre 18 i 45 anys.

Concretament, el Pla Viu de la Comunitat Valenciana impulsat pel Consell té com a objectiu la mobilització del sòl públic disponible, tant autonòmic com municipal, per a la construcció d’habitatge protegit, així com facilitar l’accés a l’habitatge, especialment per a joves i col·lectius vulnerables. Per això és fonamental fomentar la col·laboració publicoprivada en el desenvolupament de projectes d’habitatge. Actualment s’han adherit a aquest pla 303 municipis de la Comunitat i s’han licitat més de 1.600 habitatges dels 10.000 previstos per a la seva construcció.

Una altra de les accions contempla la rebaixa de l’impost de transmissions patrimonials del 8% al 6% per a joves i persones vulnerables, que ha permès en el seu primer any que més de 21.000 joves de la Comunitat Valenciana accedeixin al primer habitatge i que ha suposat un estalvi 27,8 milions d’euros.

Una altra de les iniciatives posada en marxa pel Consell són la disposició d’avals públics gestionats per l’Institut Valencià de Finances (IVF) destinats a la població juvenil que faciliten l’obtenció de préstecs fins al 95% del valor de l’habitatge. Actualment prop de 1.000 joves ja se n’han pogut beneficiar.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint