DestacatSanitat

Sanitat vacuna aquesta setmana a 24.000 professionals de les forces i cossos de Seguretat i personal d’Emergències

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha començat aquesta setmana a administrar la vacuna enfront de l’COVID-19 a professionals de les forces i cossos de Seguretat, Emergències i Forces Armades.

Per a això, hi ha disponibles 24.000 dosi de la vacuna AstraZeneca que permetran iniciar el procés d’immunització enfront de l’coronavirus de professionals pertanyents a la Guàrdia Civil, Policia Local i Autonòmica, personal tècnic de les forces i cossos de Seguretat, professionals de Protecció Civil i personal d’Emergències.

En concret, rebran la dosi de la vacuna dels i les professionals nascuts l’any 1966 o posterior fins als nascuts i nascudes l’any 2003, ja que s’empra la vacuna d’AstraZeneca, que està recomanada per a les persones d’entre 18 a 55 anys. A les persones majors de 55 anys se’ls vacunarà quan els correspongui pel seu grup d’edat.

Per dur a terme els processos de vacunació, la Conselleria de Sanitat ha habilitat els tres hospitals de campanya de la Comunitat Valenciana, en els quals s’han establert els circuits adequats per a la vacunació i s’han dotat amb el personal necessari per desenvolupar aquest procés.

D’aquesta manera, els i les pacients estan sent convocats en un horari de 8 del matí a 8 del vespre de dilluns a dissabte, fins que finalitzi la vacunació de les persones convocades. La previsió és vacunar 120 persones a l’hora a l’hospital de campanya d’Alacant, 48 persones a l’hospital de campanya de Castelló i 180 en el de València.

De fet, cada hospital de campanya ha estat dotat dels equips de professionals de vacunació específics. Així, l’hospital de campanya de Castelló compta amb 4 equips de vacunació, al de València s’han incorporat 15 equips i Alacant compta amb 10 equips de professionals per desenvolupar la campanya de vacunació.

Tots aquests equips són els encarregats de coordinar el procés de vacunació des de l’arribada de l’pacient fins que rep la vacuna i passa a un espai postvacunació, en el qual ha de romandre mínim 15 minuts en observació per si aparegués alguna reacció adversa.

El procediment de vacunació s’ha dissenyat de manera que queda regulat el flux de persones, evitant aglomeracions dins de la instal·lació i mantenint en tot moment les mesures preventives, com la distància mínima interpersonal.

Campanya vacunació Comunitat Valenciana

D’altra banda, Sanitat continua amb els processos de vacunació enfront de l’COVID-19 en els grups que ja s’estaven vacunant. Durant aquesta setmana també es va a administrar la segona dosi de la vacuna de Pfizer a aquelles residències que van iniciar la vacunació durant la setmana de l’8 a l’14 de febrer. A més, en aquests centres s’iniciarà la vacuna de les persones que per infecció activa no van poder rebre-la en el seu moment.

Així mateix, es va a administrar la vacuna en centres de dia de persones amb diversitat funcional i a sanitaris de el sistema sanitari de salut que no van poder vacunar prèviament.

Pel que fa als grups de població de majors de 80 anys i grans dependents, està previst aquesta setmana administrar 37.000 dosis de la vacuna de Pfizer-comirnaty.

Finalment, amb la vacuna Moderna està previst administrar la segona dosi a personal o residents de residències, així com en hospitals públics i en el Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana.

Informació i Foto; Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint