Reme Mazzolari supervisa les obres de millora de la via de servici de la V-21 per a reforçar la mobilitat a l’Horta Nord
La vicepresidenta segona de la Diputació de València i responsable de l’àrea de Carreteres, Reme Mazzolari, ha visitat este dilluns les obres de millora del paviment i la senyalització de la via de servici de la V-21, una actuació que permetrà rehabilitar aproximadament 2,8 quilòmetres entre Port Saplaya, a Alboraia, i el límit entre Albalat dels Sorells i Albuixech.
Mazzolari ha recorregut els treballs al costat de representants dels quatre municipis pels termes municipals dels quals discorre la via: l’alcaldessa de Meliana, Trini Montañana; els alcaldes de Foios i Albalat dels Sorells, Sergi Ruiz i Nicolau Claramunt, respectivament; i la regidora d’Alboraia Susana Cazorla.
Segons explica la diputada de Carreteres, «l’origen d’esta actuació està en una visita que vam fer a Meliana a principis de legislatura, en la qual l’alcaldessa Trini Montañana ens va traslladar la problemàtica existent d’esta via cedida pel Ministeri, que va suposar un problema per als ajuntaments perquè eixa cessió implicava traspassar també les competències per a mantindre-la».
“El que vam fer —continua Reme Mazzolari— va ser contactar amb els quatre municipis afectats i plantejar una actuació conjunta, subvencionada i coordinada per la Diputació. L’alternativa hauria sigut que cada ajuntament actuara únicament sobre el tram situat en el seu terme municipal, la qual cosa hauria dificultat molt una intervenció homogènia i amb una visió global. En una via amb este nivell d’ús i esta importància per a la mobilitat de l’Horta Nord, enteníem que era necessari abordar la millora com un únic projecte i amb els mateixos criteris de seguretat en tot el recorregut”.
«Al final -conclou la vicepresidenta- del que es tractava era de ser fidels al concepte que tenim de Diputació com a entitat que acompanya els ajuntaments per a donar-los els servicis als quals no poden accedir per qüestions pressupostàries, tècniques o de qualsevol altra índole: les competències són un mer tema burocràtic i la ciutadania espera de l’Administració que li done solucions, no problemes».
Una via essencial per a la mobilitat comarcal
Concebuda inicialment per a un ús principalment agrícola, esta via de servici s’ha convertit progressivament en una connexió estratègica per a la mobilitat entre els municipis de l’Horta Nord i l’accés nord a l’àrea metropolitana de València.
Així ho manifesta Trini Montañana, alcaldessa de Meliana, qui incidix en «el caràcter global que té esta actuació, però que, en el cas concret del nostre municipi, els qui més se’n beneficiaran són els veïns del barri Roca, perquè suposa la seua eixida natural cap a València».
En la mateixa línia es manifesta l’alcalde d’Albalat dels Sorells, Nicolau Claramunt, qui subratlla que «la part que discorre pel nostre terme és la que dona també accés al polígon industrial d’Albuixech, cosa que genera, per tant, molt de trànsit industrial que va més enllà del teòric caràcter local de la carretera».
Per la seua part, l’alcalde de Foios, Sergi Ruiz, destaca que «a pesar que esta via només té 300 metres en terme de Foios, el fet de registrar tant de trànsit diari fa que no puguem mirar cap a un altre costat a l’hora de mantindre-la en les millors condicions» i ha agraït que «la Diputació s’haja fet càrrec d’una intervenció que, en bona lògica, hauria de correspondre a l’Estat, per la seua ubicació en paral·lel a una autovia tan rellevant».
Quant a Alboraia, la regidora Susana Cazorla explica que «esta via permet que els veïns no hagen de travessar el nucli urbà per a accedir als municipis de l’Horta, amb tot el que això suposa tant per als conductors com per als mateixos veïns de la nostra localitat i dels pobles veïns».
Renovació integral del ferm
El paviment de la via presenta actualment un deteriorament generalitzat, amb fissures, roderes, afonaments i nombrosos pedaços que afecten tant la seguretat com la comoditat de la circulació.
Per a solucionar estos problemes, el projecte preveu retirar la capa d’asfalt deteriorada, reparar les fissures i estendre una nova capa de rodament. En els trams més danyats també es reforçarà i reconstruirà la base del ferm per a garantir la seua durabilitat.
L’actuació inclou igualment la renovació de la senyalització horitzontal i vertical al llarg de tot el recorregut, amb noves limitacions de velocitat, prohibicions d’avançament, bandes transversals d’alerta i mesures específiques de protecció en els punts amb major accidentalitat. També es reposaran barreres de seguretat i altres elements de contenció.
Les obres s’executaran en tres fases amb l’objectiu de mantindre l’accessibilitat a les activitats econòmiques situades en l’entorn de la via, especialment a les empreses vinculades a la indústria agroalimentària. El termini previst d’execució és de tres mesos.
Inormació i Foto: Diputació de Valencia