Política

Puig destaca que l’aliança entre la Generaliat i ajuntaments ha permès que s’atengui el 80% de les reivindicacions de Rodalies

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que la coordinació i el treball conjunt dels diferents municipis de la Comunitat Valenciana i la Generalitat ha aconseguit una resposta positiva per part del Ministeri de Foment al 80% de les reivindicacions de l’Agenda Valenciana d’Infraestructures, plantejades pel Consell a aquest departament en 2016.

Puig ha assistit a la presentació del Pla d’Actuació de Nuclis de Rodalies per part del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, a les instal·lacions d’ADIF en el Complex Ferroviari de València-Font de Sant Lluís.

Segons el responsable de l’executiu autonòmic, amb aquest pla “es revertirà en gran part el dèficit inversor a la Comunitat Valenciana”, ja que es dedicaran 1.000 milions d’euros a actualització d’infraestructures i de material rodant als nuclis de Rodalies de València-Castelló i Alacant-Múrcia, inversió qualificada pel president com un “exercici de reparació”.

A més, Puig ha assenyalat que la posada en marxa d’aquestes actuacions en el període 2017-2025 inclou algunes reivindicacions històriques de la Comunitat Valenciana.

Entre aquestes, destaquen els nous serveis ferroviaris de Rodalies entre Castelló i Vinaròs, així com entre Alacant i Villena; la prolongació de la línia corresponent al tren de la costa en el tram Gandia-Oliva, primera fase del projecte que connectarà també Dénia i Alacant; o la connexió Alacant-Aeroport-Elx.

El president també s’ha referit a la construcció de la infraestructura en el trajecte l’Alcúdia-Moixent, l’electrificació del tram Sagunt-Caudiel, la renovació de la via en el tram Xàtiva-Alcoi i la duplicació de la via de Sant Isidre- Utiel.

“Quan parlem de Rodalies parlem de la vida de milers de ciutadans cada dia”, ha apuntat Puig, que ha recordat que en els nuclis de la Comunitat prop de 65.000 persones fan servir aquest mitjà de transport cada dia.

Ha afegit que “la voluntat de la Generalitat serà sempre avançar junts, coordinats, invertir en allò que sigui eficient per a la mobilitat dels ciutadans i per a l’economia”.

En aquest sentit, el president ha assenyalat que “és fonamental que les infraestructures, que van molt més enllà d’una legislatura, estiguin fonamentalment acordades i compartides”.

Així, Puig ha qualificat el pla de Foment com un “bon símptoma de l’articulació institucional de l’Estat”, i ha valorat positivament el “espai de lleialtat institucional i diàleg” establert entre la Generalitat i el Govern central per aquestes millores, cosa que també ha destacat el ministre Íñigo de la Serna.

 

Informació i Foto: http://www.gva.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint