Política

Primeres sessions de les formacions per a l’ocupació del Centre de Formació Municipal de Borriana

Dins de la línia de formació oferta per la regidoria d’Ocupació i amb l’objectiu de regenerar el Centre de Formació Municipal ubicat al Camí Xamusa, aquesta mateixa setmana s’han iniciat dos nous cursos de formació per millorar les possibilitats laborals i coneixements d’aquelles persones que han decidit prendre part. Així el primer d’ells, el curs de «Col·locació de rajola amb revestiment ceràmic» s’ha iniciat aquest mateix dilluns a les instal·lacions del Centre de Formació amb la participació de la desena de persones que en el seu moment es van inscriure per rebre el curs, el mateix lloc on durant aquesta setmana també comenci la formació dedicada a formar «auxiliars de Comerç». La formació sobre col·locació de material ceràmic ha estat possible gràcies a la col·laboració entre els encarregats del procés de selecció, Labora, així com el treball de l’Agència de Desenvolupament Local seu treball conjunt amb el Consorci Gestor del Pacte d’Ocupació dels Municipis Ceràmics i la seva àrea d’influència. Cal destacar que aquesta formació sorgeix de la necessitat provincial expressada per l’entitat Proalso, associació professional d’àmbit nacional de enrajolats i soldadors, de personal qualificat per ocupar els llocs de treball de les empreses associades. Així l’entitat en col·laboració amb el Consorci ha aconseguit dissenyar una formació eminentment pràctica que compta amb 15 dies de pràctiques no laborals en empreses associades a l’entitat. Tal com ha assenyalat la regidora d’Ocupació i Promoció Econòmica, Maria Romero «s’ofereix una formació adreçada de forma concreta a l’ocupabilitat, ja que són les mateixes empreses les que l’han demandat i dissenyat per necessitar a personal amb aquests coneixements de manera imperiosa ». Cal assenyalar que aquest curs ja va tenir lloc fa uns mesos a Onda amb un èxit notori finalitzant amb una ocupabilitat molt alta entre l’alumnat. A més s’ha buscat llançar-lo, precisament en la temporada adequada perquè finalitzin a temps de poder donar resposta a les ocupacions que sorgeixen de cara a l’estiu en el sector.

D’altra banda, aquesta mateixa setmana també donarà començament la formació que dins del Pla PICE (Programa Integral de Qualificació i Ocupació) realitza la Cambra de Comerç. Es tracta d’un programa individualitzat i integral d’acompanyament per a joves amb l’objectiu de la seva inserció en el mercat de treball o l’auto-ocupació però que consta de diversos eixos entre els quals hi ha la formació, l’assessorament i la millora de les habilitats laborals. Així, la formació, que va destinada a la població inscrita en Garantia Juvenil, ofereix és el curs de «Auxiliars de comerç i activitats de logística i magatzem». Es realitzarà per les matí en un horari de 09-14h, amb l’objectiu de dotar d’eines pràctiques i teòriques a l’alumnat en la matèria específica i també en qüestions troncals com la informàtica, les habilitats d’ocupabilitat i idiomes. A més el grup de joves obtindrà el carnet de carretó elevador així com el de manipulador d’aliments, tots dos molt demandats en el mercat laboral.

Resulta destacable també que els i les joves que participen en aquests cursos entren en una bossa d’ocupació gestionada per la Cambra de Comerç que ofereix subvencions molt interessants a les empreses que contracten persones del programa. En paraules de la regidora de l’àrea Maria Romero «no es tracta únicament d’oferir formació, que també, sinó que a més busquem apropar els joves al món empresarial oferint no només habilitats i capacitats molt demandades per les empreses sinó també amb la incorporació als serveis de la Cambra de Comerç que ofereixen una alta ocupabilitat ». Aquest tipus de formacions finançades per la Cambra són el resultat del conveni signat el passat mes de gener entre l’entitat i l’Ajuntament de Borriana per establir a la localitat una Antena Cameral la qual ofereix els seus serveis a la Cambra Agrària de Borriana cada dimarts i dimecres entre les 08h i les 14h.

 

 

 

Informació i Foto: http://www.burriana.es

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint