Més notícies

PortCastelló elimina les bonificacions a les importacions citrícoles

PortCastelló eliminarà la bonificació a les importacions citrícoles per al proper any, tal com es va comprometre amb les organitzacions agràries el president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez. A més, mantindrà la bonificació del 40% per a les exportacions de cítrics.

Així ho ha informat Rubén Ibáñez en una trobada amb Carles Peris, secretari general de la Unió de Llauradors i Ramaders, i José Vicente Guinot, president d’AVA-ASAJA. La proposta s?elevarà al Consell d?Administració de l?Autoritat Portuària, que se celebra aquest divendres. “Es tracta d´incentivar l´exportació de cítrics a través del port de Castelló”, ha explicat Rubén Ibáñez. “És una clara picada d’ullet i gest a la paraula donada, i perquè seguim pensant que el port de Castelló ha de ser el port dels sectors productius de la província”.

El president de l’Autoritat Portuària ha convocat els representants de les associacions agràries al mateix punt en què el sector es va manifestar aquesta tardor i on Rubén Ibáñez va expressar el ferm suport del port de Castelló al sector citrícola, reconeixent els desafiaments que enfronta actualment , i la preocupació per les importacions de cítrics de tercers països. “Els vaig manifestar el meu compromís amb la indústria citrícola i la meva determinació per treballar en estreta col·laboració amb els productors locals per abordar aquests desafiaments”.

Rubén Ibáñez ha posat en valor “la ferma voluntat que han hagut d’intentar millorar des del diàleg, sense cap mena d’imposició, i la mesura que aprovem ara és un èxit de tots i sobretot és un èxit per a la província de Castelló”. “Aspirem a continuar sent un port exportador de cítrics, com ho va ser en el passat”, ha dit el president del port de Castelló.

Els representants de les organitzacions agràries han valorat la mesura que s’aprova aquest divendres i “que posiciona el port de Castelló com el primer del sistema portuari a eliminar la bonificació a les importacions”, tal com han confirmat.

Carles Peris ha agraït a l’Autoritat Portuària que “hagi executat el seu compromís d’eliminar les taxes a cítrics importats” i ha posat en valor que el port de Castelló “s’alineï amb els interessos del sector agrari i els productors de cítrics de la província” . A més, ha assegurat que “el pas fet pel port de Castelló obre les portes i l´esperança a unificar els criteris de tots els ports espanyols, i es retirin les bonificacions a les importacions”.

Per la seva banda, José Vicente Guinot ha afirmat que “necessitàvem un primer pas perquè els agricultors visibilitzessin que el port de Castelló ens té en compte, i el que ha passat avui és una demostració de bona voluntat”. Ha ressenyat que el port de Castelló “ja ha fet un pas important i només queda que altres ports segueixin el mateix camí”.

Altres bonificacions de PortCastelló

A més de la supressió de la bonificació a les importacions citrícoles, l’Autoritat Portuària de Castelló ha acordat amb Ports de l’Estat les bonificacions singulars i estratègiques al seu Pla d’Empresa, que tenen com a objectiu impulsar la competitivitat del port de Castelló i la seva adaptació a les conjuntures geopolítiques als mercats internacionals, així com incentivar la captació, fidelització i el creixement dels trànsits i dels serveis marítims.

Entre les principals bonificacions per al 2025 destaquen les destinades al sector ceràmic i eòlic.

Així, per incentivar el trànsit vinculat al sector ceràmic es mantindrà la bonificació del 20% a la taxa d’ocupació a les terminals de contenidors, la bonificació del 40% des de la primera escala a tots els vaixells portacontenidors, i la bonificació al 40% al embarcament de rajoles i rajoles -el màxim permès per la llei-. A més, també es bonifica la importació de primeres matèries vinculada al sector, amb un 5%.

D’altra banda, i amb la finalitat d’incentivar trànsits i serveis marítims, es proposa incorporar una nova bonificació d’un 15% des de la primera escala als vaixells que transportin pales, motors i grups electrògens. Aquesta bonificació està en sintonia amb l‟estratègia marcada per l‟Autoritat Portuària de Castelló de convertir la zona d‟expansió de la dàrsena sud en un hub eòlic.

Finalment, s’aprova una bonificació del 15% des de la primera escala als vaixells que transportin cereals i un 25% de bonificació al trànsit de cereals.

Informació i Foto: Comunicació PortCastelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint