Política

Obres Públiques intensifica els treballs de conservació de la pantalla anti soroll de la CV31 al seu pas per Godella

La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori està duent a terme contínues tasques de conservació a la pantalla anti soroll de la CV-31 al seu pas per Godella.

Precisament en els últims mesos, atenent les peticions veïnals i d’acord amb les converses i reunions mantingudes amb el regidor d’Obres i Medi Ambient de Ayuntament de Godella, Fernando Oliveros, la Conselleria ha intensificat els treballs de conservació de les pantalles amb aplicacions de bioestimulants i elements nutritius, a fi que la vegetació abast com més aviat el seu desenvolupament definitiu, alhora que ha incrementant els altres treballs ordinaris.

En aquest sentit, segons ha informat el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, a finals del primer semestre d’aquest any es va concebre un mètode per reforçar la funció anti soroll de la pantalla durant el temps en què la vegetació està creixent i encara no ha arribat al total desenvolupament. Es tracta d’un sistema que consisteix en la projecció d’un substrat amb aglomerants i llavors “que permetrà tancar els petits buits en la vegetació que l’erosió ha provocat”.

Tot i això, ha indicat el director general, el moment òptim per a la seva execució és la tardor, “un cop baixen les temperatures estivals i es normalitza les aportacions d’aigua per pluja, actuació que està prevista realitzar en els propers mesos”.

Domingo ha recordat que la Conselleria treballa des de fa anys en tasques de conservació de la pantalla antisoroll. Per a això, es va plantar heura fa dos anys, alhora que s’han anat desenvolupat les operacions necessàries de conservació en relació amb el desbrossament i retallada de la vegetació, el sistema de reg, etc.

Segons ha descrit el director general, la plantació d’heura està distribuïda al llarg de tota la pantalla perquè es cobreixi en la seva totalitat d’acord vagi creixent. D’aquesta manera, “es tancaran els petits buits que l’erosió ha causat en la vegetació”. Per a això és important pensar que “qualsevol plantació que es realitza necessita un període de desenvolupament i creixement per a exercir la funcionalitat requerida”.

Cal tenir en compte que l’efecte anti soroll és més òptim segons la densitat, mida i disposició de les fulles de la mateixa manera que el seu efecte estabilitzador com a conseqüència de les arrels aèries que posseeix aquesta planta.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint