Nou de cada deu persones a les que s’ha realitzat la PCR a la Comunitat Valenciana han donat negatiu per coronavirus
Pel que fa a les proves realitzades en atenció primària, entre l’11 i el 19 de maig, ascendeixen a un total de 4.120 PCR, de les quals han donat negatiu 3.815 proves en tota la Comunitat Valenciana, fet que suposa el 93% de l’ total.
D’altra banda, durant les últimes 24 hores s’han produït 173 noves altes de pacients diagnosticats de coronavirus. Per tant, amb aquestes noves altes s’eleva a 10.523 el nombre de persones que ja han superat la malaltia a tot el territori (1.409 a Castelló, 3.841 a Alacant i 5.273 persones a la província de València). Suposen ja el 70% de l’total de casos positius
Pel que fa a casos positius nous, des de l’actualització d’aquest dimarts s’han detectat 38 nous casos a través de PCR, que eleven a 10.987 el total de positius des que va començar la pandèmia. El desglossament per províncies és el següent:
· 7 a Castelló. Total: 1.506
· 11 a Alacant. Total: 3.828
· 20 a València. Total: 5.648
· 5 desplaçats (no nous)
De tots els casos positius detectats, es troben actius a hores d’ara 3.249, el que suposa només el 21,4%.
En l’actualitat hi ha 271 persones ingressades en hospitals de la Comunitat Valenciana, 10 menys que aquest dimecres (22 a Castelló, 83 a Alacant i 166 a València). En les UCI queden 39 pacients ingressats a tota la Comunitat, 4 menys que ahir (4 a Castelló, 21 a Alacant i 14 a València).
Des d’aquest dimecres s’ha produït 1 nou mort, el que eleva a 1.400 les persones que han mort a la Comunitat Valenciana per coronavirus: 212 a la província de Castelló, 491 a Alacant i 697 a la província de València.
El nombre d’altes de professionals sanitaris és de 2.083 i el nombre total de positius en professionals a hores d’ara és de 607.
Actualització de la situació en residències
La consellera ha destacat que és el segon dia consecutiu en què no es registra cap mort de residents. A més, ha explicat que, actualment, hi ha algun cas positiu en 83 centres (11 a la província de Castelló, 34 a la d’Alacant i 38 a la província de València).
· Residents nous positius: 2
· Treballadors nous positius: 2
A hores d’ara, es troben sota vigilància activa de control sanitari 28 residències a la Comunitat Valenciana: 8 a la província de Castelló, 7 a la província d’Alacant i 13 a la província de València.