Moliner reforça el seu compromís amb la seguretat com a eix estratègic del Govern Provincial a l’Assemblea ConBé
Moliner ha assegurat davant representants de consorcis de bombers de tot Espanya que “la nostra província compta amb totes les singularitats necessàries com a territori per oferir una visió de les emergències absolutament global des de tots els àmbits. I em consta que des d’aquest fòrum sempre des del consens enfocáis aquesta visió tècnica que sigui un permanent procés de millora en la capacitat que tenim com a administracions, com consorcis, per prestar el millor servei a les emergències “.
Pel que fa a la necessitat de contínua millora en els Protocols de bombers, Moliner s’ha mostrat convençut que “estem en l’àmbit de les disciplines tècniques, el de les emergències, en què és més necessari que mai estar permanentment innovant, amb una actualització tècnica permanent. Així ens ho recorda l’actualitat quotidiana, com aquests reptes enfront d’emergències requereixen d’una actualització tècnica permanent “.
En aquest sentit, Moliner ha posat en valor “l’heroïcitat que el ciutadà percep en la vostra resposta a les emergències, que per a vosaltres és part del vostre treball quotidià, i tenir fòrums com aquest a través del qual seguir millorant la nostra capacitació tècnica és una molt bona notícia. Des de la Diputació vam voler fa uns mesos convocar el I Congrés Internacional d’Emergències, vam poder aprendre molt d’experiències d’altres llocs del planeta, i el investigar i aplicar la ciència i la tècnica com a instrument de millora ha de ser un dels reptes de la resposta a emergències. Quan més protocolarizados estiguin els procediments d’actuació, millor, com més puguem aplicar la tècnica a la resposta d’emergències, millor servei estarem prestant a la societat “.
El president ha assenyalat a més que aquesta assemblea a Castelló es correspon amb el convenciment des del Govern Provincial de voler dotar el Consorci Provincial de Bombers amb els millors mitjans per prestar el millor servei.
I és que des d’ahir el Palau Provincial de Castelló s’ha convertit en l’epicentre nacional de la millora en l’atenció d’emergències en acollir l’Assemblea Nacional dels Consorcis i Associacions de Bombers ConBé. Així, professionals de 12 consorcis de tot Espanya han compartit la seva experiència per seguir millorant els procediments en l’atenció de les emergències en els 2.500 municipis en què presta servei aquest col·lectiu.
A l’assemblea han participat responsables dels Consorcis de Múrcia, Castelló, Màlaga, Còrdova, Guadalajara, la Corunya, València, Toledo, Alacant, Conca, Huelva i Pontevedra.
En la sessió d’avui s’ha procedit a l’aprovació dels pressupostos de l’associació, així com a l’activació d’una ambiciosa campanya de prevenció i autoprotecció adreçada a la població escolar com a públic objectiu prioritari.
Portaveu dels Consorcis
Cal assenyalar que l’associació ConBé actua també com a portaveu dels interessos dels consorcis associats. Entre els més recents èxits, Conbé ha aconseguit, al costat d’altres associacions i col·lectius, que el Govern hagi autoritzat la incorporació dels rotatius blaus als vehicles dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament, que fins ara només podia fer servir el color groc acte. Un canvi que es tradueix en una major seguretat per a la conducció i una resposta més àgil davant les emergències.