Més de 92.000 vehicles passen per l’aparcament Centre Històric-Mercat Central de Valencia en els seus primers sis mesos.
L’evolució és positiva i hi ha un creixement mantingut al llarg dels mesos. Si al gener van ser 10.501 els vehicles de rotació, al mes de maig la xifra ja estava per sobre dels 15.600. Cal destacar que el mes amb més demanda va ser març, amb la setmana fallera, quan van passar un total de 16.638 vehicles per aquestes instal·lacions.
Al mes de maig ja es van adjudicar les places per a residents i l’aparcament va registrar l’entrada de 1.707 vehicles en aquest mes de persones amb seu abonament, gairebé el doble que al març i abril. Finalment, 86 vehicles van escometre treballs de càrrega i descàrrega per als comerços del Mercat Central durant el mes de maig.
Les hores de major ocupació de l’aparcament són de 11.00 a 13.00 hores de dilluns a dissabte, quan l’ocupació mitjana està entre els 143 i 293 vehicles. La major demanda es produeix els dissabtes de 12.00 a 13.00 hores; els diumenges la major franja d’ocupació és de 13.00 a 14.00 hores.
L’alcalde de València, Joan Ribó, ha volgut destacar la importància d’aquestes dades. «L’aparcament ja és un referent i un dinamitzador per a totes les persones que vénen a l’entorn del Mercat Central i el casc històric de la ciutat».
BALANÇ «MOLT POSITIU»
Des que l’EMT es va fer càrrec de la gestió va començar a desenvolupar tota la infraestructura, substituint la senyalètica provisional que va permetre posar en marxa l’aparcament, per una definitiva molt més integrada i consensuada amb els comerços del centre i del Mercat Central. A més, es van posar en marxa ofertes i abonaments puntuals que han possibilitat el creixement sostingut i sostenible de l’aparcament.