Política

Medi Ambient inicia un programa de préstec de cadires de rodes adaptades als Parcs Naturals

Que les persones amb mobilitat reduïda puguin gaudir dels parcs naturals amb les mateixes oportunitats que la resta de la població. Amb aquest objectiu, la consellera d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, Elena Cebrián, ha presentat al Parc Natural del Desert de les Palmes el projecte “Pugem amb tu” que facilitarà el préstec de cadires de rodes adaptades per a la seva ús en espais naturals i habilitarà itineraris adequats en els paratges de la Comunitat.

En la trobada, al qual també ha acudit el director general del Medi Natural, Toni Març, Cebrián ha destacat la importància d’aquesta iniciativa d’integració social per millorar l’accessibilitat als Parcs Naturals “perquè tots i totes puguem disfrutar de la natura, i compartir l’experiència de recórrer els senders de les nostres muntanyes “.

L’acte de presentació d’aquest projecte pioner a la Comunitat, ha consistit en un recorregut i visita del patrimoni del Desert de Les Palmes on sis persones amb mobilitat reduïda han pujat al cim del Bartolo gràcies a les Cadires de Rodes Adaptades a la Natura ( CRAN) i l’ajuda de tots els voluntaris i voluntàries que han participat en l’acte.

Precisament, Cebrián ha agraït la participació dels més de 50 voluntaris de l’Associació Cazarettos i de l’empresa pública VAERSA. Així mateix, ha expressat el seu desig que altres entitats se sumin a aquesta iniciativa a través de projectes de Responsabilitat Social Corporativa (RSC).

Què és una CRAN i qui pot sol·licitar-?

Aquests equipaments adaptats permeten l’accessibilitat al medi natural de persones amb diversitat funcional física i intel·lectual però, a causa del seu elevat cost, part de la societat no té accés als mateixos. Per això, a través d’aquest nou programa, qualsevol ciutadà o ciutadana que vulgui fer ús d’una CRAN en un dels espais naturals de la Comunitat, podrà sol·licitar-la a través de la pàgina web de Parcs Naturals de la Conselleria:

consultar aquí

Les CRAN estaran a disposició de centres educatius, de qualsevol nivell, que tinguin entre el seu alumnat una persona amb mobilitat reduïda o discapacitat; associacions específicament relacionades amb persones amb mobilitat reduïda; centres excursionistes o senderistes i empreses que volen fer activitats d’aquest tipus en els Parcs Naturals de la Comunitat Valenciana, els quals oferiran una sèrie de rutes específiques per a l’ús de les mateixes. Així mateix, Medi Ambient oferirà, a través dels parcs, formació perquè aquestes entitats aprenguin el maneig bàsic d’aquestes cadires.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint