La Conselleria de Sanitat dóna llum verda a la tramitació del Pla d’Ordenació de Recursos Humans 2018-2020
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha donat llum verda a la tramitació del Pla d’Ordenació de Recursos Humans (PORH) 2018-2020. Aquest document, aprovat a la Mesa Sectorial al març de 2017, es constitueix com la principal eina per gestionar els recursos humans de la Conselleria, per tal d’assolir els objectius assistencials, dotar-se dels instruments necessaris per a fer-ho i ocupar-se per avançar en la millora de les condicions de les seves treballadores i treballadors.
Segons Ana Barceló, “un dels objectius més destacats del pla és l’adaptació de la disponibilitat de recursos humans a les necessitats assistencials de la població de la Comunitat”. Així, Barceló ha explicat que “el PORH proporciona criteris objectius de planificació de la plantilla d’acord a l’estratègia sanitària”. A més, busca homogeneïtzar les condicions de prestació dels serveis sanitaris en els diferents territoris, atenent, però, a les seves característiques específiques.
Pel que fa a la plantilla, la consellera ha afirmat que el pla té com a finalitat “la millora de la qualitat de l’ocupació, de manera que es potenciï la reducció de la temporalitat del personal gestionat per la Conselleria”, segons l’acordat en el pacte de Legislatura signat amb tots els sindicats integrants de la Taula Sectorial de Sanitat. També es pretén garantir l’actualització de les plantilles i la seva renovació, així com assegurar la formació constant dels i les professionals que treballen en el Sistema Valencià de Salut en les competències i capacitats de la seva àrea, per mitjà de programes de capacitació.
jubilació
A l’hora de gestionar les sol·licituds de prolongació de la jubilació, la Conselleria pretén compaginar tres grans propòsits. En primer lloc, el rejoveniment de la plantilla, el que implica que només s’exceptuaran les situacions corresponents a les categories professionals en què les dades avalin aquesta decisió.
En segon lloc, la Conselleria busca evitar l’impacte assistencial de la pèrdua de coneixement expert. I finalment, garantir que, en aquelles categories amb taxes d’ocupació més elevades, no es produeixin problemes d’oferta de professionals. Per a això, s’utilitzaran indicadors com la situació de les borses d’ocupació o l’oferta de professionals en el mercat de treball a través d’estadístiques nacionals.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana