Mazón: «Tornem a aquesta fraternitat que tant ens importa i per la qual es caracteritza la Comunitat»
El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha assistit aquest matí a València a l’homenatge en record de les víctimes pel Covid-19 de la Comunitat Valenciana, on ha defensat la necessitat de «no oblidar mai el que hem viscut, ni la memòria dels que ens han deixat «, així com de» treure conclusions i ensenyaments de vida dels que hem tingut la sort de seguir aquí «.
Mazón, que ha reconegut que aquest acte té a veure amb l’absència d’oblit i amb «la conjura o el compromís de tota la societat, no només des del punt de vista institucional, sinó també social i simbòlic», ha recordat que són 7.805 les víctimes de coronarivus a la Comunitat, «fins al moment». «Seguim pregant, sospirant i vigilant perquè no augmentin, perquè aquesta guerra encara no ha acabat, encara que, afortunadament, estem en un moment en què vam començar a veure les coses d’una altra manera», ha assegurat.
A més, ha precisat que es tracta d’un acte «molt trist, perquè són 7.805 motius per estar trist, però és també un acte de conjura i de tornar a agafar forces i aixecar-nos anímicament, perquè ha estat i encara està sent dur».
El president de la institució provincial, després de participar en aquest emotiu esdeveniment organitzat per la Generalitat en l’Umbracle de la Ciutat dels Arts i els Ciències, ha destacat la importància de l’contacte i de la presencialitat en el món de la tecnologia i del virtual . «Com hem trobat a faltar aquesta abraçada, aquest petó, aquest encaixada de mans i tantes coses que ara poc a poc, i amb cautela, han de tornar a aparèixer, perquè les necessitem», ha concretat, a l’respecte, a el temps que ha insistit que avui «vull fer un cant a la presencialitat, a el contacte, a l’afecte i, sobretot, al no oblit».
Finalment, ha lamentat el fet que hi ha gent «a la qual no tornarem a veure més i són abraçades que no podem recuperar. Així que amb els que puguem recuperar aquests abraçades i aquells petons, fem-ho i tornem a aquesta fraternitat que tant ens importa i per la que sempre s’ha caracteritzat la Comunitat Valenciana «.
Informació i Foto: Diputació d’Alacant