Política

Mazón aposta per la ‘Identitat Digital Alacantina’ com a eina de competitivitat

El president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha inaugurat aquest matí una jornada sobre identitat digital organitzada per CENID -Centre d’Intel·ligència Digital de la Província d’Alacant- i Verne Technology Group a l’Hotel AC Marriot de la ciutat. Allà, ha ressaltat la importància d’aquest sistema com a eina de competitivitat per a la província, “en què ha de prevaler la seguretat, la fiabilitat i l’eficàcia”.

En el discurs d’obertura de la sessió, Mazón ha emfatitzat que aquest instrument de credencials, fruit del treball d’una desena d’investigadors, “és fonamental per avançar en les interaccions digitals”. “Només aconseguirem transferir-ho a la societat si aconseguim un model que aporti certesa, claredat i compromís i si els diferents agents implicats treballem conjuntament”, ha recalcat el dirigent alacantí.

A més, el president ha concretat que aquest projecte que arrenca avui constituirà “el primer ecosistema provincial d´identitat per a benefici dels nostres municipis i empreses, perquè repercutirà en un augment del PIB i de l´ocupació, ja que aquesta eina és transversal”, alhora que ha incidit en la necessitat que el sistema estigui basat “en l’agilitat i la garantia de confiança per als usuaris”.

El propòsit, tal com ha relatat Mazón, és que “pugui interoperar amb altres models nacionals i europeus i posicionar la província d’Alacant a l’avantguarda de la incorporació de mètodes tecnològics amb un nivell de precisió i funcionalitat absoluts”.

Per això, el president ha apostat per “la col·laboració, associació i implicació de les diferents administracions i agents privats de la província i de la resta de la Comunitat Valenciana com el millor model per gestionar les interaccions digitals i aprofitar el potencial d’aquest instrument en benefici de la societat”.

Després de la presentació de l’esdeveniment, que ha comptat amb la participació del director de CENID, Manuel Palomar i del director del Group Verne, Antonio Soto, s’ha formalitzat la creació del consorci per al desenvolupament del projecte ‘Identitat Digital Alacantina (ALC-ID )’, una proposta que té com a finalitat establir les bases per a la construcció d’un Ecosistema d’Identitat Digital Formal i Interoperable per a la província d’Alacant.

Durant la sessió, ia través de diferents xerrades, s’han abordat aspectes clau com les directrius del projecte, els seus objectius o les fases necessàries per desenvolupar-lo. Aquesta proposta contempla, així mateix, l’anàlisi de tecnologia sobre la qual es dissenyarà el model, el marc legal aplicable i la interoperabilitat amb altres models.

A més de la Diputació, de CENID i de Group Verne, s’integraran en aquest ens les universitats d’Alacant i Elx, la CEV -Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana-, els ajuntaments d’Alacant, Alcoi i Benidorm, així com Suma Gestió Tributària, Banc Sabadell, Telefònica, Vectàlia i Hidraqua.

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint