Més notícies

Florida Universitària i Caixa popular celebren la III Jornada de Sostenibilitat

La Sostenibilitat, la responsabilitat social i els objectius de desenvolupament sostenible són claus per a Florida Universitària i ahir van ser els protagonistes a la III Jornada de Sostenibilitat que celebra la cooperativa valenciana anualment juntament amb l’entitat valenciana cooperativa Caixa Popular. L´objectiu d´aquesta iniciativa és promoure l´educació com a eix fonamental per al desenvolupament formatiu i informatiu transformant l´entorn més immediat de la ciutadania amb la capacitat de l´alumnat per construir una societat més compromesa que es dirigeixi cap a un model sostenible des del punt de vista econòmic , social i mediambiental.

Tal com va destacar el director general de Florida Grup Educatiu, Enrique García, a la inauguració de la Jornada, “els ODS formen part intrínseca de la nostra filosofia com a Cooperativa”. Tant és així que enguany Florida ha entrat a formar part d´un laboratori valencià de recerca que pretén posar en valor els beneficis que han de portar l´empresa valenciana a desenvolupar i fer realitat la sostenibilitat. Aquest projecte, impulsat per la Generalitat Valenciana que rep el nom de LAB-ODS, vetllarà per l’aplicació dels ODS al món empresarial. El director general de Florida Grup Educatiu també va destacar l?acció en favor de la sostenibilitat i els objectius de desenvolupament sostenible amb els Premis ODS que organitzen i impulsen Florida Universitària i Caixa Popular anualment.

Pacó Alós, director de Responsabilitat Social i Relacions Institucionals de Caixa Popular, per part seua, també ha ressaltat la importància de la celebració d’aquestes jornades per a l’entitat valenciana per la seua relació amb el món educatiu i la seua translació efectiva a la societat. Mentre que l’alcalde de Catarroja, Jesús Monzó, va posar exemples que s’estan desenvolupant a la ciutat que contribueixen a la sostenibilitat del municipi en diferents camps com ara el social i el mediambiental.

Després de la inauguració Juan Medina, ambaixador del Pacte Europeu pel Clima i regidor de Transició Ecològica i Canvi Climàtic de Quart de Poblet, i Ramón Valdivia, director general d’ASTIC (Associació de Transport Internacional per Carretera), van fer les seves aportacions sobre la neutralitat climàtica i la mobilitat.

Amb el títol ‘Europa cap a la neutralitat climàtica: Pacte Verd Europeu i pel Clima’ Juan Medina va advocar per prendre mesures a les ciutats per frenar tot el que està generant el canvi climàtic. En aquesta línia, va explicar què s’està desenvolupant en matèria de sostenibilitat en el marc dels programes europeus.

El sector de transport de carretera és un facilitador del model de vida que tenim, que, a més a més, facilita l’exportació, destacava el director general d’ASTIC en la seva ponència ‘Mobilitat sostenible de mercaderies’. “Posem molt èmfasi en els esforços al transport sostenible però perquè arribi els productes frescos cal un sector de transport fort. Cal posar-se en equilibri molts punts per aconseguir la sostenibilitat”, comentava durant la xerrada Ramon Valdivia.

Després de les dues conferències inaugurals, es va abordar també la ‘Logística i mobilitat sostenible’ a través d’un panell coordinat per Gabino Diego, CEO de Fòrum Logístic, d’empreses en què va participar Ramón Valdivia, juntament amb Sergio Altur, CEO a UPALET, Alberto Moreno, director general de T-Box Delivery & Solutions, i Raquel Estibalez, Project manager de Sostenibilitat i Medi ambient d’In Side Logistics.

Els i la participant van explicar el model de sostenibilitat que estan desenvolupant des de les competències en logística. D’altra banda, també es van desenvolupar diferents tallers amb l’alumnat de TIC i Videojocs, Educació, Enginyeria, Esport, ADE i LEINN on van abordar més detalladament la sostenibilitat en cadascun dels camps concrets.

Informació i Foto: Florida Universitaria

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint