L’UJI consolida la seva relació acadèmica amb la Xina participant en les fires educatives de Beijing i Xangai
Informació i Foto: http://www.uji.es
La Universitat Jaume I ha participat en la Xina Educational Fair de Beijing i en la Educational Fair de Xangai amb l’objectiu de presentar la seva oferta acadèmica a professionals xinesos del sector de l’educació i participar en trobades organitzades amb agents i universitats xineses.
Durant deu dies, la universitat de Castelló ha comptat amb una oficina pròpia a la fira de Beijing; ha promocionat l’oferta de grau i postgrau en Jindezhen; ha presentat la seva oferta acadèmica a professionals xinesos del sector de l’educació; ha participat en trobades organitzades amb agents i universitats xineses a l’oficina comercial d’Espanya a Xangai i ha estat present a la Educational Fair Xangai amb estand propi.
Des del Vicerectorat de la Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme s’ha fet una valoració molt positiva d’aquestes accions de promoció, ja que per tenir èxit en el mercat xinès cal tenir una presència contínua en el país, el que s’està aconseguint en assistir a la fira més important del sector tots els anys i gràcies a la col·laboració amb una consultora externa que manté relació permanent amb diferents universitats del país asiàtic.
En aquest sentit, la vicerectora Inmaculada Fortanet ha recordat que l’UJI continua sent l’única universitat espanyola que té un conveni signat amb l’Agència del govern xinès per a l’enviament d’estudiants xinesos a l’estranger (CSCSE). Gràcies a això, la universitat castellonenca ha rebut aquest any, per tercera vegada, a un grup d’estudiants xinesos amb millors notes, ja que com a premi són becats i premiats amb venir a l’UJI. A més, la Jaume I està duent a terme altres accions de promoció a la Xina que han possibilitat l’enviament de professors d’espanyol a diverses universitats xineses; la recepció d’alumnes de les universitats de Shandong o Hubei per realitzar un curs complet a Castelló o l’arribada d’alumnes que s’han matriculat en programes màster.