L’IVF modifica les condicions de les Línies Renaixer i Resistir ReactEU i permet incorporar despeses de 2022 a la justificació de les operacions
El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat aquest dimarts dues resolucions de l’Institut Valencià de Finances (IVF) per les quals es modifiquen les convocatòries de les línies de finançament bonificat Renaixer i Resistir ReactEU Feder.
La modificació incorporada rau en l’ampliació del termini concedit a autònoms i empreses beneficiàries d’aquestes dues línies de finançament perquè puguin incorporar despeses de circulant realitzades durant l’exercici 2022 a la justificació de les seves operacions de finançament.
Aquesta modificació únicament aplica a les operacions destinades a finançar despeses en capital circulant que s’han formalitzat durant el primer trimestre de 2021, per la qual cosa el límit temporal per a la justificació anteriorment fixat a la convocatòria, desembre de 2021, els donava poc marge per operar .
La crisi derivades de la COVID-19 continua comportant greus conseqüències sobre les activitats econòmiques realitzades per autònoms i empreses de la Comunitat Valenciana, que necessiten un reforç per mantenir-ne l’activitat.
Cal destacar que els beneficiaris d’operacions atorgades per l’Institut Valencià de Finances (IVF) han de demostrar que el finançament públic rebut s’ha destinat al final per al que es va sol·licitar i, tal com fixa la convocatòria, aquesta justificació ha de ser “mitjançant proves documentals clares, específiques i actualitzades”.
L’ampliació del termini per a la justificació ara aprovada permetrà que autònoms i empreses disposin de més marge de maniobra i puguin incorporar en aquesta justificació despeses corresponents a l’exercici 2022.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana