Més notícies

L’IVAJ dóna suport al seminari estatal ‘Teixint amb Corresponsals Juvenils 21’ de la Xarxa Joves.net

L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) dóna suport al seminari estatal telemàtic ‘Teixint amb Corresponsals Juveniles21’ de la Xarxa Joves.net que se celebra el 14 d’abril.

El seminari, organitzat per la comissió de corresponsals juvenils de el Consorci Xarxa Joves.net té com a objectiu d’ampliar, debatre i conèixer projectes similars de Corresponsals a nivell nacional.

La trobada s’inscriu en les activitats programades en el conveni de col·laboració entre l’IVAJ i la Xarxa Joves.net. El director general de l’IVAJ, Jesús Martí, i el president de Consorci, Sergio Gómez, participaran en l’esdeveniment.

La iniciativa s’adreça a professionals de joventut amb experiència, que tinguin implementats en els seus municipis programes de corresponsals o antenes juvenils i / o xarxes de joves en centres educatius, centres juvenils o altres espais de participació que siguin difusors d’informació juvenil i que a la vegada formen part d’una xarxa comarcal, regional o estatal.

La intenció de l’seminari és compartir bones pràctiques de la feina en xarxa amb projectes consolidats i debatre sobre millores en normativa, protocols, relacions polítiques, educatives, entre d’altres.

bones pràctiques

El seminari s’obre a les 10 hores, a través del canal de Youtube d’l’IVAJ, amb les intervencions de la Xarxa joves actius / es de la Xarxa Joves.net; de Influencer d’informació juvenil de la Xarxa Municipal d’informació juvenil de l’ajuntament de Madrid; la Xarxa joves informadores / es de Vitòria-Gasteiz i la dinamització en IES secundària / batxillerat de l’ajuntament de Boadilla de la Muntanya.

Així mateix, participen Joves Altaveu. PIDCES de la comarca de la Garrotxa; la Xarxa punts d’informació juvenil de l’ajuntament de Logronyo; els Esbarjos alternatius de Centre Jove Tarazona; el Programa Corresponsals de Pamplona i Eryica, l’Agència europea d’Informació i assessorament juvenil amb el projecte DESYIGN, ‘Innovative youth information design and outreach’, disseny innovador de la informació juvenil i de la seva difusió.

L’esdeveniment s’emetrà en obert al canal de Youtube de l’IVAJ durant la jornada del matí i serà gravat per poder publicar-se posteriorment en xarxes socials.

La Xarxa Joves.net està formada pels ajuntaments d’Alaquàs, Albal, Aldaia, Almussafes, Benetússer, Catarroja, Godella, Manises, Mislata, Moncada, Paiporta, Paterna, Picanya, Picassent, la Pobla de Farnals, Quart de Poblet, Sagunt, Sedaví, Silla, Torrent, Xirivella i la Mancomunitat Intermunicipal Barri de l’Crist.

La Xarxa és un consorci amb més de 22 municipis que es va formar a mitjans dels 90, amb la intenció de desenvolupar coordinadament un seguit d’actuacions adreçades a la joventut des de les seves respectives poblacions.

Aquesta xarxa de treball comparteix un comú denominador: desenvolupar polítiques de joventut basades en claus metodològiques comuns, com ara la participació, la creativitat i la innovació, l’animació relacional, la informació i el treball en xarxa. La metodologia es desenvolupa a través de comissions de treball sectorials mitjançant cooperació intermunicipal.

La comissió ‘Corresponsals’ posa el focus en l’empoderament de les i els adolescents en el seu entorn local, que s’impliquen amb els seus centres educatius, amb els centres i els serveis juvenils municipals, facilitant d’aquesta manera, la informació juvenil als seus companys i companyes

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint