L’IES Misteri d’Elx guanya el VI Certamen Escolar de Teatre Grecolatí de la UA amb l’obra “Odisea. Un viatge per les ítaques”
El grup d’Arts Escèniques de l’IES Misteri d’Elx d’Elx s’ha alçat amb el premi a la millor obra teatral de la VI Edició del Certamen Escolar de Teatre Grecolatí, organitzat per la Universitat d’Alacant en col·laboració amb la Societat Espanyola d’Estudis Clàssics, per “Odisea. Un viatge per les ítaques”.
El certamen s’ha celebrat al Col·legi Major de la UA del 17 al 19 de maig i el jurat, integrat per Mª Paz López, Elizabeth Sogorb i Pascual Carbonell, ha concedit a més a aquesta obra el premi a la millor direcció, per a Amadeu Senabre i J. Adrián Rodríguez. El muntatge formarà part del programa del XI Festival de Teatre Clàssic de l’Alcúdia, Elx, el juliol del 2023.
“L’Odissea. Un viatge per les Ítaques” està interpretada pel grup de 1r de batxillerat d’Arts escèniques de l’IES Misteri d’Elx. Basada en la història del text universal d’Homer, l’obra pren com a punt de partida els versos del poema de Kavafis titulat “Ítaca”: «Quan emprenguis el teu viatge a Ítaca, demana que el camí sigui llarg, ple d’aventures, ple d’experiències ». A través d’aquesta idea, l’obra pretén transmetre que cadascú hem de recórrer la nostra pròpia Odissea a la vida: això és el que ens fa créixer i madurar com a persones.
Llistat complet de premis
– Premi a la millor obra: grup ARTS ESCÈNIQUES, de l’IES Misteri d’Elx d’Elx, per “Odisea. Un viatge per les ítaques”.
– Premi a la millor actriu: JULIA RODRÍGUEZ OLTRA, de l’IES Tháder d’Oriola, per SIMÓN, a “La joven de Andros”.
– Premi al millor actor: ANDRÉS ROMANÍ, del Col·legi Don Bosco d’Alacant, per CREONTE, a “Antígona”.
– Premi a la millor actriu de repartiment: CARMEN JIMÉNEZ, de l’IES Maria Blasco de Sant Vicent del Raspeig, pel seu personatge de diectora a “El juí de les deesses… Gravant”.
– Premi al millor actor de repartiment: MARTÍN MORALES FERNÁNDEZ, del Col·legi Immaculada Jesuïtes d’Alacant, pel seu personatge de vella AC, a “L’assemblea de dones”.
– Premi al millor vestuari: Grup CARRO DE TESPIS de l’IES Germans Amorós de Villena, per l’Arconte.
– Premi a la millor direcció per AMADEU SENABRE I J. ADRIÁN RODRÍGUEZ, de l’IES Misteri d’Elx d’Elx per “Odisea. Un viatge per les ítaques”.
– Menció mèrit literari a l’obra “LA JOVE DE ANDROS” de l’IES Tháder d’Oriola.
– Menció text original a BARTOLOMÉ REIG de l’IES Germans Amorós de Villena per “L’Arconte”.
Informació i Foto: Universitat Alacant