L’Hospital d’Elda renova la Unitat d’Esterilització i la planta d’hospitalització de Medicina Interna
La Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Carmen Montón, ha visitat la Unitat d’Esterilització de l’Hospital General d’Elda, les instal·lacions, que igual que altres àrees del centre, amb prou feines han patit una remodelació des de la inauguració de l’hospital en els anys 80 , han estat totalment renovades aquest any.
La reforma integral d’aquesta unitat, en la qual s’han invertit més de 350.000 euros, era “imprescindible”, a causa del increment de l’activitat quirúrgica dels últims anys. Així, a més dels aparells, que patia constants avaries en el seu funcionament ordinari, s’ha canviat el mobiliari clínic i s’ha millorat la distribució d’espais, creats el 1982. La reforma integral de les instal·lacions ha permès esmenar les deficiències, renovar les canalitzacions, la ventilació i la climatització per garantir la qualitat ambiental i les condicions d’asèpsia en l’esterilització d’instrumental quirúrgic.
Munt, que ha estat acompanyada de l’alcaldessa de Petrer, Irene Navarro, la directora general de Farmàcia i Productes Sanitaris, Patricia Lacruz i la gerent del departament de salut, Vicenta Tortosa, ha visitat també el servei de Medicina Interna, situat a la 4a planta de l’Edifici i, que també ha estat renovada en la seva integritat: noves portes, finestres, climatització, pintura, llits automàtiques, noves cadires i butaques per a acompanyants. “Prop de 500.000 euros d’inversió entre instal·lacions i equipament, en una clara aposta per la millora de la humanització de l’atenció”, ha indicat Moontón.
La consellera ha recordat que, durant aquest exercici 2017, s’ha invertit un total de 3.073.900 euros en el departament de salut d’Elda dins del Pla de Dignificació d’Infraestructures, que té previst destinar 8,8 milions entre 2016-2019, davant als 2,8 milions invertits pel govern anterior entre els anys 2012-2015, un 208% més. “L’enfortiment de la sanitat pública és una de les nostres prioritats, i per a això cal dignificar les instal·lacions i substituir els equipaments obsolets per altres de qualitat i tecnologia avançada”.
Aquesta important inversió, la major des de l’ampliació de l’hospital en 2009, inclou entre altres actuacions l’adequació del Punt d’Atenció Continuada d’Elda (147.600 euros), la climatització del Centre de Salut d’Acàcies (que va finalitzar al setembre amb un cost de 509.400 euros), la substitució dels equips de climatització del Centre de Salut de Petrer II, la renovació de la bomba de calor del Centre de Salut de Novelda o la renovació integral de les antigues Urgències per ampliar les Consultes Externes, una obra que finalitzarà al juny de 2018, amb un cost total de 867.000 euros.
Inclou també la substitució de tota la fusteria exterior de Medicina Interna, l’adequació de la unitat d’Esterilització o la redacció del projecte per a la Reforma Integral d’Anatomia Patològica.
En equipament destaca l’adquisició de llits elèctrics, mobiliari nou (butaques d’acompanyants, bancades, lliteres d’elevació elèctrica) i aparells d’electromedicina.
A més, cal recordar que el passat mes d’agost es va licitar també el subministrament i instal·lació de tres calderes per a la millora de l’eficiència energètica. Ja que els equips existents presentaven una obsolescència tecnològica important.
Nou equipament de Radiodiagnòstic
A més del nou TAC de 16 talls, adquirit fa uns mesos i valorat en més de 320.000 euros, la consellera també ha destacat la recent adquisició de dos nous equips per al diagnòstic del càncer de mama, que ha pogut conèixer també en la seva visita d’avui : el nou mamògraf digital, valorat en 160.000 euros, i el ecògraf de mama, en el qual s’han invertit 47.000 euros, fet que suposa una millora en la detecció, el tractament i el seguiment del càncer de mama i un important avanç per a les dones del departament de salut d’Elda.
Informació i Foto: http://www.gva.es