DestacatSanitat

L’Hospital de La Ribera supera les 500 intervencions amb cirurgia robòtica en quatre especialitats

L’Hospital Universitari de La Ribera ha superat les 500 intervencions quirúrgiques realitzades mitjançant el robot d’última generació Hugo RAS, una fita que consolida el programa de cirurgia robòtica del centre i aposta per la innovació tecnològica al servei dels pacients.

Des de la incorporació d’aquesta tecnologia, en què la Conselleria de Sanitat va invertir 2,3 milions d’euros, l’Hospital de la Ribera n’ha estès progressivament l’ús a diferents especialitats quirúrgiques, cosa que ha permès fer intervencions més precises i amb menys complicacions quirúrgiques.

Fins avui s’han realitzat 510 intervencions assistides pel robot Hugo. Per especialitats, Urologia lidera l’activitat, amb 287 procediments, seguida de Coloproctologia amb 83 intervencions, Cirurgia Esòfag-Gàstrica amb 70, i Ginecologia amb 70 més.

El director mèdic de l’Hospital de la Ribera, José Mínguez, ha destacat que «assolir les 500 cirurgies robòtiques demostra la consolidació d’un projecte que permet oferir procediments més precisos amb una visió 3D d’alta definició, menys invasius i amb una recuperació més ràpida per als pacients».

L’activitat del programa es va iniciar a Urologia, on el robot es fa servir principalment en cirurgia de pròstata i ronyó, tant en casos complexos com en intervencions de menor complexitat. Posteriorment, es va incorporar la Cirurgia General i Digestiva, amb intervencions com a cirurgia de vesícula biliar i operacions de còlon per diferents patologies.

A l’àmbit de Ginecologia, el robot s’empra en extirpacions d’úter o d’ovari i en intervencions més complexes de caràcter oncològic.

Més recentment, l’hospital ha incorporat també la cirurgia esòfag-gàstrica i bariàtrica al programa de cirurgia robòtica, fet que amplia les possibilitats de tractament per a pacients amb patologies de l’aparell digestiu superior i obesitat.

Una visió tridimensional d’alta definició

El sistema Hugo RAS incorpora quatre braços robòtics autònoms i una visió tridimensional d’alta definició que permet més precisió durant la cirurgia. Entre els principals avantatges destaquen una menor agressió quirúrgica, menys dolor postoperatori, una reducció de les complicacions i una recuperació més ràpida dels pacients.

El doctor Mínguez ha subratllat que “l’èxit del programa no depèn únicament de la tecnologia, sinó també de la implicació i la formació contínua dels equips multidisciplinaris que participen en cada intervenció”. En aquest sentit, ha afegit que «cirurgians, anestesistes, infermeria i la resta de professionals han realitzat un important esforç dʻadaptació i capacitació que ha permès assolir aquests excel·lents resultats».

La consolidació del programa de cirurgia robòtica permet a l’Hospital Universitari de la Ribera continuar incorporant procediments d’alta complexitat i ampliar les opcions terapèutiques disponibles per als pacients del departament de salut.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint