Les declaracions de Rubén Baraja (tecnic del Valencia CF) previes al partit davant el RC Celta
Rubén Baraja, ha comparegut en roda de premsa a la prèvia del RC Celta-València CF, partit corresponent a la jornada 34 de LaLiga 22-23.
Quin és l’estat d’Hugo Duro? Està disponible per demà?
No ha pogut entrenar-se amb normalitat durant la setmana. Ve citat i demà decidirem. A veure com se sent i valorarem quan estiguem a Vigo.
Jugadors com Gayà, Diakhaby i Cömert tenen quatre grogues. Això pot condicionar l?alineació?
No valorem mai la situació de les quatre grogues. Abans sí que ho vam tenir en compte perquè no es donés en jugadors que comparteixen posició. Però ara és impossible controlar aquesta situació. Quan va sorgint en aquest partit no tenim ni Cavani ni Thierry però seran al següent. L’important és que tothom estigui disponible quan hi hagi sancionats o lesionats, que sortosament només tenim sancionats. Tenir tota la plantilla disponible és molt important perquè necessitem que tothom estigui llest.
¿El rival planteja aquest partit com una final perquè guanyant segella la salvació? Donaria per bon empat?
Ells es plantegen el partit com a final i nosaltres també. Tots els punts són importants. El nostre objectiu és anar a buscar el partit, intentar fer les coses bé i aconseguir un bon resultat. Per això hem treballat durant la setmana.
Aquesta setmana Solís, Layhoon i Corona han estat a Singapur. Heu trobat a faltar el suport o tenir a prop Corona aquesta setmana?
No entraré a valorar situacions que no siguin el partit del RC Celta. Ara mateix hi ha coses molt més importants que valorar si s’han fet coses d’una manera o altra. Estic aquí per millorar la situació esportiva de l’equip, que és el que preocupa més els nostres aficionats, que siguem capaços d’aconseguir estar fora dels llocs de descens. El Club ha de seguir funcionant, tenint la seva marxa i treballar, però no gasto energia en aquest tipus de coses ni em preocupa gens ni mica. Tenia informació que aquest viatge es produiria, però estic a la meva.
Sempre parla de com aconseguir la victòria i com treballa durant la setmana. Per aconseguir els punts que falten per aconseguir la salvació que cal fer?
Hem de fer moltes coses bé durant molt de temps durant un partit. I això és el que hem de fer demà. El RC Celta té qualitat, però nosaltres venim de fer un bon partit davant d’un bon equip com el Vila-real CF, remuntant un partit que se’ns va posar molt difícil i l’equip va respondre. Hem de tractar de treballar per fer moltes coses bé i estar a prop de guanyar.
Li hauria agradat participar a la reunió de Singapur?
He estat molt respectuós amb vosaltres i entenc les preguntes, però no entraré a valorar res. Em centre en allò important, que per mi és que l’equip surti dels llocs de la situació en el que estem i puguem respirar, que els nostres aficionats sentin un futur per al València CF. No crec que hagi de valorar cap aspecte que no sigui l’esportiu. He d’estar centrat que els meus nois estiguin convençuts que poden guanyar el partit.
Sense Cavani i amb el dubte d’Hugo Duro davant de l’absència d’un nou, pot jugar amb dos davanters a dalt?
A veure com està l’Hug demà i valorarem la situació. Tenim diverses alternatives que podem fer servir. Demà decidirem buscant el millor i sigui un onze competitiu.
El Celta juga bé, pressiona a dalt. Com ho contrarestarà? Anul·lant Iago Aspas augmenten les opcions de guanyar?
Tenen jugadors determinants com Iago Aspas, que és molt bon jugador en tots els sentits, però el més important és afrontar el partit com a col·lectiu. Si fem les coses bé, si som constants i som continus a la feina, vivint el partit amb màxima intensitat i estant convençuts que podem aconseguir la victòria. Estic convençut que podem guanyar el partit i el portarem a terme.
Si Diego López o Kluivert els veu com a davanter o fals nou?
Tots tenen opcions de participar-hi. Tant Alberto com Justin com Diego com Hugo Duro. Demà decidirem el que farem quan tinguem les coses definides. Hi ha diverses alternatives.
Com afronta amb el vestidor aquests cinc partits? Sempre ha dit que no eren finals, però ara ha dit que sí. Ha canviat aquest enfocament?
Si ho vols catalogar com a final, no ens donaran una copa, però ens donaran punts, que és el que necessitem. Hem d’afrontar el partit amb una gran determinació, creure al màxim les nostres possibilitats i millorar altres coses, per minimitzar les coses que de vegades ens costen punts.
Com valores les baixes del RC Celta?
La competició et porta a tenir baixes significatives. Ells en tenen, nosaltres també. Segurament els que entrin jugaran a bon nivell.
Quina valoració li mereix els 200 valents que aniran a Vigo amb autobús?
Parla del que els aficionats del Club volen el València CF. És una valoració increïble. Sincerament les coses més importants és que l’afició estigui amb l’equip, que sentin que l’equip ho deixa tot a cada partit, nosaltres hem de donar-ho tot, donar la cara, tenir actitud i treure les nostres virtuts. Ens encantaria que la gent ens enviï aquesta energia positiva que necessitem per al partit. Per ser negatius, en aquesta ciutat sempre hi ha temps, així que animo a l’altra part i que us podem donar una alegria. Treballem perquè ells siguin feliços.
Informació i Foto: Valencia CF